Samsung en AdSomeNoise op de golf van de Olympische Spelen voor Galaxy Z Flip6
Als wereldwijde partner van de Olympische Spelen viert Samsung de lancering van de Galaxy Z Flip6 met een volledig innovatieve digitale out-of-home(DOOH)-campagne ter ere van de Belgische atleten, in samenwerking met AdSomeNoise en Clear Channel. Onder het motto "Go Team Belgium #FlipTheWave" nodigt Samsung het publiek uit om dankzij geavanceerde technologieën, een interactieve ervaring te beleven op de straat- en stationsschermen in het hele land
Een telefoon die openklapt, meer hadden de jongens en meisjes van AdSomeNoise niet nodig om er een mexican wave in te zien. #FlipTheWave werd geboren als een interactieve campagne waarbij mensen hun eigen foto’s konden uploaden om onze atleten aan te moedigen. Passanten en pendelaars werden uitgenodigd om een QR-code die op het schermen te zien was te scannen om aldus hun foto te versturen, en deel te nemen aan de interactieve wave ter ondersteuning van Team Belgium. Dankzij technologie die vergelijkbaar is met de technologie die gebruikt wordt in de Galaxy Z Flip6, kon elke fan zijn eigen foto zien als deel van de wave op 500+ schermen van Chearchannel en JCDecaux. Aldus ontstond er een echte band met het product. Samsung vierde ook in stijl de terugkeer van de Belgische delegatie uit Parijs. Die werd aan het Brusselse Zuidstation verwelkomd door boodschappen op alle speciale digitale schermen van Billboard Live Station & Station Live. Dankzij het initiatief kon Samsung zijn steun voor het Belgische team in de verf zetten en vierde het merk de olympische prestaties van de atleten.
Credits
Ad Agency: AdSomeNoise
Media Agency: Space - Jonathan Jacoby
Sales Agency: Billups
Publishers: Clear Channel en JCDecaux
Client: Samsung, olv Michael Wantens - Client media responsable: Gael Daoust
AdSomeNoise Creatief Directeur: Gert Pauwels; Head of Media: Pieter Jadoul; Project Management: Filip Gezel & Brenda Van Rillaer; Concept: Tom Vanleenhove, Tijl Verbruggen, Sandra Guirado; Development: Arne Defoor & Louis Havet