Sanofi en Publifer samen tegen hooikoorts

Crea / News

PubliferDe juiste boodschap op het juiste moment bezorgen, dat is de droom van iedere adverteerder. Met haar laatste reclamecampagne is Sanofi, wereldleider in de gezondheidszorg, daar nu net in geslaagd. In samenwerking met de regie Publifer heeft Sanofi voor haar antihistaminicum oplossingen, de zogenaamde « Allegra » producten, een campagne op maat van haar doelpubliek gemaakt. De digitale reclamespot loopt namelijk wanneer het aantal pollen een hoogtepunt bereikt.

Het pollengehalte in de lucht hangt hoofdzakelijk af van klimaatschommelingen en het weer. Windsnelheid, windrichting, regen en de temperatuur, het zijn allemaal factoren die invloed hebben op de hoeveelheid pollen in de lucht. Dit betekent dat het aantal pollen in België niet overal dezelfde is, en dus kan verschillen van streek tot streek.

De uitdaging voor Publifer bestaat erin om rekening te houden met de factoren die de last voor pollenallergie veroorzaken, om zo de plaatsen te bepalen waar de hoeveelheid pollen het hoogst zijn. Publifer beheert, volgt en voorspelt dagelijks deze strategische parameters voor de campagne van Sanofi. Naargelang de resultaten van de analyse, beslissen ze op welke plekken en in welke stations de campagne te zien zal zijn. De digitale reclameborden worden vervolgens in real time aangepast.

Publifer wenst Sanofi zo goed mogelijk te ondersteunen bij de optimalisatie van hun Out-Of- Home campagne. De advertenties zullen gedurende de hele maand mei en juni, wanneer het aantal pollen in de lucht net het hoogst is, zichtbaar zijn op de DNN schermen (Digital National Network). Dit is dus een uitstekend voorbeeld van een relevante campagne die op de juiste plaats en op het juiste tijdstip wordt getoond aan de consument.