Sanoma Media BeNe boekte het eerste kwartaal van dit jaar een endogene groei van 3,1%. Dat maakt de fusieonderneming van Sanoma in België en Nederland vandaag bekend. Door de verkoop van magazines in België (Humo etc.) daalde haar omzet wel nog van 189,5 miljoen euro vorig jaar naar 175,6 miljoen euro dit jaar. Maar haar EBIT steeg met zowat 28% - met dank aan forse besparingen en een hogere endogene omzet.
Sanoma Media BeNe dankt zijn betere resultaten onder meer aan een hoger marktaandeel van SBS Broadcasting en aan een groei van de netto omzet van print en digitaal in Nederland. Daar ging de endogene omzet er met 7% op vooruit. Ondertussen gaat de uitverkoop verder. In Nederland verkocht Sanoma Media BeNe de magazines Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape. De fusieonderneming zet wel sterker in op onlinevideo. Een en ander past in de crossmediapolitiek die ze momenteel op stapel zet.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]