SAS versterkt positie in digital marketing met Comark

Marketing / News

SAS, specialist in omnichannel marketing, gaat een partnership met Comark aan. Comark is een Leuvens bedrijf gespecialiseerd in marketing automation, customer engagement en personalization. Deze expertise laat SAS toe om een nieuwe markt te verkennen en meer uitgebreide services aan klanten aan te bieden. Beide bedrijven versterken elkaar door een brug te slaan tussen IT en marketing.

De samenwerking met Comark maakt deel uit van de strategie van SAS om breder in te zetten op software-as-a-service (SaaS), meer bepaald in het kader van SAS Customer Intelligence 360. Dat is een SaaS-oplossing die klanten toelaat op een efficiënte manier hun digitale en CRM-marketing aan te sturen vanuit één point-and-click interface. 

Het SaaS-model geeft nu ook midmarket klanten toegang tot enterprise marketingsoftware voor een betaalbare prijs. Aangezien SAS zich van oorsprong vooral op de enterprise markt gericht heeft, zoekt het bedrijf nu naar de juiste partners om softwareoplossingen bij klanten in de mid-market te positioneren. “Comark is voor SAS een uiterst geschikte partner, aangezien het bedrijf een belangrijke speler in de marketingwereld is, met kennis van zowel marketing automation als van de digitale kant,” zegt Steven Hofmans, business solutions manager bij SAS.

Marketing en technologie blenden

Comark is een startup die deel uitmaakt van de Cronos Groep, een van de grootste IT-consultancygroepen in België. Het bedrijf houdt zicht bezig met marketingtechnologie en werkt samen met verschillende grote en kleinere organisaties in België. “We begeleiden onze klanten bij het vinden van de juiste technologie voor hun behoeften, en vervolgens helpen we om die oplossingen te implementeren of met andere tools te integreren. Bij gebrek aan resources en tijd zullen we klanten ook bijstaan om met deze technologie campagnes op te zetten,” vertelt Ken Borremans, één van de oprichters van Comark. “In de meeste bedrijven is communicatie tussen marketing en IT eerder beperkt, omdat ze elk een andere taal spreken. Wij proberen marketing en technologie te blenden, zowel de tools als de mensen. We begrijpen wat marketeers nodig hebben en helpen hen dankzij onze technologische kennis aan de juiste oplossingen.”

Customer experience

Die expertise in marketing automation wil SAS via de samenwerking met Comark ook tot bij zijn eigen klanten brengen. “Als integrator heeft Comark heel wat kennis over verschillende technologieën. Daardoor kunnen zij perfect zien waar SAS nog toegevoegde waarde kan creëren bij onze klanten,” legt Steven Hofmans uit. “Wij willen er natuurlijk voor zorgen dat onze klanten een optimaal rendement halen uit het gebruik van onze software. Weliswaar hebben niet alle organisaties daarvoor de nodige resources en kennis aan boord. Nu zullen zij dus kunnen rekenen op de diensten van Comark om hen in hun marketing journey te begeleiden.”

Ook Comark ziet verschillende voordelen in de samenwerking met SAS. “Bij marketing komen eveneens analytics kijken en SAS beschikt over de meest complete CI-tool die volledig in-house ontwikkeld is. Waar je soms meerdere oplossingen moet combineren, biedt SAS de mogelijkheid om alle klanteninteracties vanuit één interface te orkestreren: digital marketing, CRM en content. Bovendien hebben we met SAS een lokale partner gevonden, en dat vinden wij ook heel belangrijk,” besluit Ken Borremans.