Savencia en BlueMango borrelen met Paturain

Paturain

Design / News

PaturainDe Nederlandse consument is tegenwoordig steeds meer in de ban van de borrel. Voor een merk als Paturain, dat in Nederland bekend staat voor zijn Zuid-Franse gezelligheid, is dat de ideale gelegenheid om de nieuwste innovatie, met name de opgeklopte zachte roomkaas, voor te stellen. Voor het ontwikkelen van een visuele identiteit voor dit nieuwe productgamma deed Savencia Benelux beroep op Belgisch brand desigbureau BlueMango Design, waarmee de zuivelspecialist overigens ook samenwerkt voor merken als onder meer Passendale en Père Joseph.

BlueMango Design ontwikkelde de productnaam “La Mousse” en een packaging design die de Provençaalse identiteit van het Paturain-merk harmoniseert met visuele codes die de Nederlandse consument associeert met natuurlijkheid, versheid en craftsmanship. Het bureau slaagde hierin door handgeschreven lettertypes te gebruiken, alsook grafische elementen die de fotografische afbeeldingen ondersteunen. Twee variëteiten, Paturain La Mousse Fijne Kruiden en Paturain La Mousse Komkommer, zijn vanaf deze maand verkrijgbaar in de verse winkelschappen bij onze noorderburen.