Scènes uit de toekomst: Emmanuel Briard (Hungry Minds)

Communication / News / Positive Vibes

Wat staat er ons de komende maanden te wachten? Exit de ‘exit’, enter de ‘enter’? We gaan met z'n allen het Nieuwe Normaal in, zegt men. Voortaan stellen we aan spelers uit de sector twee vragen en we rekenen erop dat de antwoorden mensen kan helpen bij het leren omgaan met dat Nieuwe Normaal. Vandaag aan de beurt: Emmanuel Briard, ceo van Hungry Minds

Wat zal in Het Nieuwe Normaal veranderen aan jullie contacten met klanten?

“Sinds het begin van deze crisis hebben we bepaalde campagnes voor bestaande klanten geïntensiveerd, andere hebben we gepauzeerd. Sommige pitches hebben we gewonnen, andere verloren. Nieuwe opdrachten werden gelanceerd… en dat alles ‘van een afstand’. Technologie staat zeker en vast op de agenda, ons bedrijf is 100% digitaal. Ja, we kunnen strategisch, creatief en operationeel zijn van thuis uit, maar we hebben ook een vitale behoefte om te zien, te voelen, aan te raken en handen (of ellebogen) te schudden. En in Wallonië zelfs om te kussen. De social distancing nekt de menselijkheid in onze job. Nee, wij creatieve mensen zijn niet gemaakt voor full digital – niet voor altijd. Dus ja, onze klantenrelaties zijn veranderd. Maar niet voor lang meer, hoop ik.”

Welke nieuwe diensten of manieren van werken bieden jullie voortaan aan?

“Van alles en niets. We hebben bewezen dat we creatief kunnen zijn en kunnen werken in een 100% digitale sfeer, volledig van op afstand. Zonder verlies van activiteit of zelfs winst. Maar we houden er niet van! We dromen van briefings met klanten, brainstormings op onwaarschijnlijke plaatsen, toffe opnames, het einde van de dag doorbrengen in een brasserie, feesten... het leven!”