Scènes uit de toekomst: Michel Libens (Propaganda)

Exit de ‘exit’, enter de ‘enter’: we gaan met z'n allen het Nieuwe Normaal in. Voortaan stellen we aan spelers uit de sector twee vragen en we rekenen erop dat de antwoorden mensen kan helpen bij het leren omgaan met dat Nieuwe Normaal. Vandaag aan de beurt: Michel Libens, CEO van contentmarketingbureau Propaganda.
Wat zal in Het Nieuwe Normaal veranderen aan jullie contacten met klanten?
"Meer contactmomenten, meer gediversifieerde contactmomenten, extra ruimte voor dieper contact…
We hebben de afgelopen weken geleerd dat een behoorlijk aantal factuele voortgangsmeetings met klanten, waarvan we altijd dachten dat we ze best ‘live’ deden, eigenlijk even goed of zelfs beter online kunnen. Ze zijn dan korter, zakelijker meer to the point soms. Zeker als het meetings zijn met relatief veel deelnemers, die zich allemaal moeten verplaatsen, met agenda’s moeten puzzelen, enz... Dat wordt dus ongetwijfeld een blijver. Mooi ook om te zien hoe elke klant in zo’n meetings toch een eigen Zoom/Teams/Meet-cultuur gekweekt heeft met eigen regels, gewoontes, afspraken (backgrounds, gebruik camera, welkom en afscheidsgroet, leiding,…) enz..
Daarnaast komt er dan denken we (en hopen we natuurlijk ook) meer ruimte voor ‘live’ meetings waarin we echt tijd hebben en nemen om dieper te graven, de strategie te her-ijken, de neuzen in dezelfde richting te zetten enz… Meetings waarin lichaamstaal, oogcontact, sfeer, idea-power, creatief stormen… dan weer meer doorslaggevend zijn."
Welke nieuwe diensten of manieren van werken bieden jullie voortaan aan?
"We hebben gemerkt dat klanten die al mee waren in onze ‘content room’-filosofie (regelmatige opvolgmeetings, centrale content tools en kalenders, performance dashboards, structurele ruimte voor nieuwe ideeën, enz…) sneller en beter operationeel bleven en korter op de bal konden spelen dan sommige andere opdrachtgevers.
We gaan dus wellicht nog harder inzetten op het implementeren van die strategische keuze en filosofie. We zullen het ‘content room’ model verder uitwerken, verfijnen en dan zeker nog meer ‘propageren’ ;-)"
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]