Sébastien Desclée nieuwe algemeen directeur IPM Group
In september zal Sébastien Desclée als nieuwe algemeen directeur bij IPM Group de fakkel overnemen van Denis Pierrard. Na twintig jaar in het algemeen management van IPM Group zal Pierrard in het najaar met pensioen gaan.
Na het afronden van zijn studies economie en management aan de UCL trad Sébastien Desclée in dienst bij Procter & Gamble, waar hij gedurende zeven jaar zowel financiële- als marketingfuncties bekleedde. In 2007 werd hij benoemd tot algemeen directeur van het bureau Publicis, waar hij werd ondergedompeld in de uitdagingen van strategische herpositionering in de snel veranderende wereld van communicatie. In 2011 breidden zijn verantwoordelijkheden zich uit en werd hij ceo van de geconsolideerde groep Publicis en Duval Guillaume. Vervolgens betrad hij in 2013 het internationale toneel als president International & Alliances bij de Amerikaanse communicatiegroep FCB (Interpublic). Daar was hij verantwoordelijk voor een netwerk van 70 kantoren op vijf continenten en ijverde hij voor de versterking van de interne samenwerking en van de winstgevendheid. Sinds 2021 is Desclée de ceo van FCB in Nieuw-Zeeland, en in die hoedanigheid realiseerde hij in 2022 de coördinatie van de relaties tussen de 60 FCB-franchises over de hele wereld. In Auckland en Wellington leidt hij een team van 170 mensen, versnelt hij de transformatie van het bureau op het gebied van technologie en data en zet hij het bedrijf op een pad richting winstgevendheid en een groei van ongeveer 15%. "Ik ben erg enthousiast om deel uit te maken van een groep die bezig is met een diepgaande digitale transformatie met iconische persmerken," verklaart Desclée zelf. De ceo van IPM Group, François le Hodey, laat dan weer optekenen dat Desclée "een grote kennis van digitale media heeft, een charismatisch leider is en kan bogen op solide managementervaring."