Secondfloor heeft kaas gegeten van Apaq-W

Walen houden van kaas, dat is een realiteit. Een realiteit die weerspiegeld wordt in duidelijke cijfers: in de afgelopen 12 maanden heeft 95% van hen kaas gegeten, en dan vooral de 35- tot 54-jarigen. De consumptie ervan is ook zeer regelmatig: 90% van de Walen eet minstens één keer per week kaas, en dan het liefst lokale kaas (56% eet Waalse kazen). Toch is 1 op de 3 kaasconsumenten niet op de hoogte van de herkomst van de kaas die ze eten. En dit terwijl de Waalse kazen goed zijn voor tussen 20% en 50% van het assortiment romige kazen.
Op basis van deze bevindingen wil Apaq-W de kennis van de consument over de in zijn regio geproduceerde kazen verbeteren en tegelijkertijd de lokale verankering van de productie ondersteunen. Vanaf 12 oktober wordt daarom een uitgebreide promotiecampagne gevoerd op radio, in tijdschriften, online en bij producenten. Deze campagne, gemaakt door Secondfloor, zal een duidelijke boodschap overbrengen: “Met onze kazen is er voor elk wat wils.”
In samenwerking met Femmes d’Aujourd'hui zullen 80.000 receptenboeken worden verspreid. Ook de sociale netwerken zullen op grote schaal worden benut: ambassadeurs Sandrine Dans en Eric Boschman zullen een prominente plaats innemen en zullen associaties tussen lokale kazen en dranken voorstellen. Ten slotte lanceert Apaq-W tussen 19 oktober en 8 november een wedstrijd om mensen te helpen de heerlijke kazen uit onze streek te ontdekken of te herontdekken.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]





