Secondfloor zoekt ambassadeurs voor Net Brussel en FostPlus

Crea / News

Als onderdeel van hun engagement voor een schoner Brussels Gewest, hebben Net Brussel & FostPlus, na een wedstrijd, aan Secondfloor de creatie van hun nieuwe “Wake-Up Clean-Up” campagne toevertrouwd. Dat initiatief wil burgers aanmoedigen om actief mee te werken aan het schoonhouden van hun buurt, het hele jaar door.

FostPlus & Net Brussel nodigen inwoners uit om Schoonmaakambassadeur te worden. Door zich in te schrijven op het nieuwe platform dat aan die actie is gewijd, kan elke kandidaat een schoonmaakset ontvangen en wordt hij of zij aangemoedigd om op elk moment schoonmaakacties te organiseren. Op die manier wordt de actieve rol van elke burger in het verbeteren van zijn of haar leefomgeving versterkt.

Naast het wakeupcleanup.brussels platform heeft secondfloor een 360° campagne in OOH, TV en digitaal gecreëerd om de Brusselaars uit te nodigen om zich bij de beweging aan te sluiten.

Het creatieve concept benadrukt de directe voordelen van de actie van de ambassadeurs: het letterlijk “verfraaien van de wijken” en het leven aangenamer maken. En dat alles met originele muziek en dans.

Credits:

Client: FostPlus & Bruxelles-Propreté
Contacts: Aurore Van Bogaert (FostPlus), Amandine Delahaut & Virginie Samyn (Bruxelles-Propreté)
Agency: secondfloor
Account Management: Anaïs Lavie, Théodosia Coussée, Marine Vandenmuisenberg, Olivier Bialek
Strategie: Alain Frisson
Creative director: Marie-Laure Cliquennois
Creation: Eric Vandamme, Pierre Urbaniak
Copy: Karin Stabel, Bart Van Goethem, Pierre Urbaniak
Graphic design & Web: Eleonore Marchese, Ben Hiffe, Cédric Fripiat
Film directors: NoMaybeYes (Max Pauwels & Khaël Touag)
Production: Fiona Chevalier, Latcho (Efrosini Spanoudis)
Edition & sound: Moxy (Stefaan Gryson)
Music: Ultra Elektric Recordings (Alessio Di Turi & Ellen Steegen)
Animation studio: Visuals Internationals 
Choreography: Alice Sweeney
Media agency: UM