Seed Factory brengt ode aan Philippe Geluck & Friends

De eerste tekening van Philippe Geluck maakte een blijvende indruk: het was een huwelijks- aankondiging met de afbeelding van twee parende katten. Drie – zoveel plaatjes telde de eerste strip die op 22 maart 1983 in Le Soir verscheen. Het zou de norm worden voor de reeks en voor velen ook het handelsmerk: een kat geflankeerd door twee tekstballonnen.
Een, twee, drie,... twintig zelfs, want de titel van de rubriek was L’humour en 20 leçons. De 15.560 wekelijkse publicaties die vijfendertig jaar lang volgden, spreken dat alleszins niet tegen. Vanaf het begin en tot op de dag van vandaag blijft het oeuvre trouw aan hetzelfde principe.
Seed Factory brengt een ode aan deze tekenaar met het idee om een collectie aan te leggen van originelen gemaakt door andere kunstenaars (onder het motto “Dit zou wel passen in mijn museum”). Het verkennen van nieuwe horizonten was immers van bij het begin de drijvende kracht achter Gelucks werk. Onder meer creatief collectief What’s in a name? werd geselecteerd om een getekende hommage te brengen aan Philippe Geluck.
De vernissage van ‘Philippe Geluck & Friends’ vindt plaats op 24 oktober in Het Huis van het Beeld bij Seed Factory. De tentoonstelling is toegankelijk voor het publiek tot en met 27 december 2019, van maandag tot vrijdag van 9 tot 17u. Gesloten op zaterdag, zondag en feestdagen.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]