Selligent Awards voor JBC, Springbok, Hema, Carglass en Jaguar

Awards / News

Selligent Marketing Cloud (Selligent), het omnichannel marketing cloud platform - en merk van de CM Group - heeft de winnaars bekendgemaakt van de Selligent Awards 2021. De awards belonen de meest succesvolle, creatieve en innovatieve campagnes die het afgelopen jaar door klanten en partners ontwikkeld werden met behulp van het Selligent-platform. In België behoort JBC tot de winnaars dankzij zijn succesvolle Sinterklaas-campagne in samenwerking met Dignify. Het gezelschap won hiervoor de Public Vote Award.

De genomineerden zijn bekendgemaakt tijdens Reconnect 2021, Selligent's jaarlijkse wereldwijde evenement ter ere van innovatie, transformatie, samenwerking en engagement. Zes Reconnect-evenementen, die 24 landen vertegenwoordigden, werden in 5 verschillende talen georganiseerd en creëerden inspirerende digitale ervaringen die dagelijkse marketinguitdagingen aanpakken en marketeers helpen in het verhogen van hun customer engagement via innovatieve marketing. De winnaars van de Selligent Awards werden op 9 december bekendgemaakt. Dat gebeurde tijdens een virtueel feest, waar het harde werk van Selligent-klanten en -partners van het voorbije jaar in de verf gezet werd. De winnende merken creëerden unieke gepersonaliseerde boodschappen, creatieve getrouwheidsaanbiedingen en onvergetelijke dynamische content met behulp van de innovatieve technologie van Selligent om memorabele ervaringen te creëren terwijl het klanttraject in realtime evolueert.

“De jaarlijkse Selligent Awards geven ons de kans om het ongelooflijke werk van onze klanten en partners te vieren. Onze klanten hebben vooruitstrevende omnichannel marketing nodig om de engagement met hun consumenten te behouden, en wij zetten ons in om de beste oplossingen hiervoor te leveren. De awards vestigen de aandacht op de unieke en doordachte campagnes die onze klanten hebben opgezet met behulp van de innovatieve technologie van Selligent. We danken iedereen die heeft deelgenomen en feliciteren alle winnaars, besluit Ramses Bossuyt, global VP client success bij Selligent.

De winnaars van 2021 in de Benelux zijn:

  • Excellence in MarTech Innovation: Jaguar Land Rover en Springbok
  • Excellence in Consumer-First Marketing: Kamera Express
  • Excellence in Omnichannel Interactive Marketing: Carglass en 100%EMAIL
  • Excellence in Agile & Inclusive Marketing: HotelSpecials
  • Selligent Favorite: De favoriet van Selligent: Hema en Springbok
  • Public Vote: JBC en Dignify

Public Vote Award gaat naar JBC en Dignify

JBC is al meer dan 40 jaar een gevestigde waarde in de modedetailhandel. Met ongeveer 120 winkels in België, Luxemburg en Duitsland, en enkele online shops, richt JBC zich in de eerste plaats tot gezinnen en besteden ze bijzondere aandacht aan elk lid van het gezin. Tijdens de pandemie, toen de winkels gesloten waren, kon Sinterklaas de kinderen in de winkel niet bezoeken. JBC wilde, met de hulp van partner Dignify, de band met zijn jongste klanten behouden en koos voor een multichannel aanpak door een gepersonaliseerde video te creëren. Met behulp van een online formulier verzamelden ze gegevens en andere informatie voor een optimale personalisering. Deze gegevens werden vervolgens in een video geïntegreerd om de e-mail met de video hyperpersoonlijk te maken voor het kind en hun ouders, met antwoorden zoals het favoriete eten van het kind, hobby's, enz. Met deze campagne behaalde JBC een zeer hoog deelnemersaantal van 114.831 inschrijvingen, met 69.861 unieke e-mails.