Serviceplan en Aldi laten de emojigekte los

Crea / News

Na het succes van de emoji-verzamelactie in 2019 strijken de emoji vanaf zaterdag opnieuw neer in alle Belgische Aldi-winkels. Per aankoopschijf van €15 krijgt elke klant een figuurtje. Groot en klein kunnen 24 nieuwe poppetjes verzamelen. Aldi ontwikkelde ook een speciaal verzamelalbum met twee gezelschapsspelletjes en enkele gadgets die de actie vervolledigen. Om alle emoji-fans te bereiken, wordt de campagne ondersteund via onder meer een reclamespot op televisie en via influencercontent op Instagram en TikTokServiceplan herwerkte de televisiespot van 2019, in samenwerking met het productiehuis Ristretto, en zorgde ook voor het andere campagnemateriaal. 

Vanaf 11 september tot en met 16 oktober kan de verzamelgekte opnieuw losbreken. Vijf weken lang kunnen klanten de 24 nieuwe emoji verzamelen in alle 440 Belgische Aldi-winkels. Per aankoopschijf van €15 ontvangt de klant een gratis emoji (poppetje met zuignapje) aan de kassa. De emoji kunnen worden verzameld in een verzamelalbum dat klanten kunnen kopen voor € 1,99.

Gezelschapsspelletjes en gadgets

Het nieuwe emoji-verzamelalbum bevat ook twee gezelschapsspelletjes: een emoji-bingo en een bordspel, de fresh race. Deze spelletjes maken het verzamelen nog leuker en willen voor unieke herinneringen zorgen.

Voor de emoji-fans verkoopt Aldi ook tijdelijk enkele bijpassende gadgets. Met koekjes, een t-shirt, sokken en een dekbedovertrek zullen groot en klein zich helemaal in emoji-thema wanen. De koekjes zijn al vanaf het begin van de actie (11 september) verkrijgbaar. De andere gadgets liggen later in de Aldi-winkels.

Tweede editie na overweldigend succes

De emoji verrasten de Aldi-klanten een eerste keer in 2019. Isabel Henderick, managing director Aldi Marcom, legt uit waarom er na twee jaar een vervolg komt: “Onze eerste verzamelactie was een schot in de roos. Ook vandaag nog merken we dat de emoji echt leven bij jong en oud. Samen met de start van het nieuwe schooljaar vinden we dus genoeg redenen om een tweede editie van de emoji-verzamelactie te organiseren. Deze keer met 24 nieuwe figuurtjes.”