Prestigieuze vastgoedprojecten worden vaak verkocht met aantrekkelijke 3D-simulaties waarin schaalmodelfiguren vrolijk rondlopen in een ideaal landschap. Serviceplan gebruikte dezelfde beeldtaal om een fictief nieuwbouwproject in China te promoten. Alleen gaven ze de herkenbare modelfiguren een twist om aandacht te trekken voor de miljoenen Chinezen die voor de bouw van luxueuze vastgoedprojecten uit hun huis worden gezet. Met deze campagne vraagt Amnesty International aandacht voor mensenrechtenactiviste Ni Yulan die in haar strijd tegen mensonwaardige huisuitzettingen meerdere malen gearresteerd en gefolterd werd. De promotievideo werd getoond op verschillende cultuurfestivals in België. Om de campagne te versterken ontwierp Serviceplan ook een stand rond een 3D-maquette met dezelfde miniatuurfiguren, een poster, een print advertentie en flyers.
Credits
Client: Amnesty International Vlaanderen
Contacts: Griet Ryckeboer, Valerie De Marie, Nieke Nouwen
Executive Creative Directors: Naïm Baddich, Merel Van den Broeck
Art Director: Marc Thomasset
Copywriter: Nathalie Strybos
Account Director: Anton Roef
Production: Veerle Guiljam
3D artwork: Gonzalo R. Checa
Graphic & Motion Design: Denise Hermo, Bart Leijnen, Stéphane Melnik, Sergio Menendez
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]