Serviceplan Groep groeit met 12%

serviceplan

Budgets / News

serviceplan

Serviceplan Group zet zijn sterke expansie voort en sluit het boekjaar 2015/2016 af met een omzet van 340 miljoen euro, goed voor een groei met 12% tegenover vorig jaar. Op de koop toe boekte de groep een verkoopvolume van 340 miljoen euro. Met deze indrukwekkende resultaten presteert Europa’s grootste onafhankelijke communicatieagentscap dit jaar voor de zoveelste keer boven het gemiddelde van de sector. Internationaal zet het zijn opmerkelijke ontwikkeling voort: met een stijging van meer dan 30% levert Serviceplan International dit jaar de belangrijkste bijdrage.

Dit jaar kan de Serviceplan Group als Europa’s grootste door de eigenaar beheerde communicatieagentschap terugblikken op alweer twaalf succesvolle maanden. Voor zijn 45ste boekjaar, 2015/2016, dat liep van 1 juli 2015 tot 30 juni 2016, vertoont de balans van Serviceplan Group een stijging met 12%. De groep genereerde bruto-inkomsten - erelonen en commissies - ter waarde van 340 miljoen euro - in 2014/2015 bedroegen de bruto-inkomsten 304 miljoen euro. Ook het aantal medewerkers steeg het voorbije boekjaar. Momenteel heeft het agentschap nationaal en internationaal om en bij de 3.100 medewerkers in dienst. Dat betekent dat het aantal medewerkers met 300 is gestegen in vergelijking met vorig jaar - in 2014/2015 waren ze met bijna 2.800. De sterke toename was voornamelijk toe te schrijven aan de expansie van internationale vestigingen. De internationale inkomsten tijdens het boekjaar bedroegen 77 miljoen euro, wat een stijging met 30,5% inhoudt tegenover 2014/2015, toen deze 59 miljoen euro bedroegen. "We hebben het voorbije jaar een aantal belangrijke stappen gezet om onze groeimotoren te versterken," verklaart Florian Haller, CEO van de Serviceplan Group. "Ik ben dan ook zeer blij dat we sinds het voorjaar actief zijn op de onlangs versterkte Spaanse markt en dat we in staat waren onze technologische diensten uit te breiden met nieuwe agentschappen in de Plan.Net Group. Onze Consulting Group en uiteraard de Creative Board vormen eveneens belangrijke pijlers waarop onze internationale klanten kunnen rekenen."

De succesvolle groei van de groep is in belangrijke mate het resultaat van de expansie van bestaande klantenprojecten en meer dan 250 nieuw binnengehaalde projecten en budgetten nationaal en bijna 100 nieuwe klanten en budgetten internationaal. In februari 2016 richtte Alexander Schill, CCO van Serviceplan internationaal de actieve Creative Board op. De wereldwijde creative director van de groep trok vijf gerenommeerde creatieven aan met de opdracht hun ondersteunend werk toe te spitsen op belangrijke internationale budgetten en campagnes, van concept tot uitrol, en daarbij disciplines, agentschappen en vooral internationale grenzen te overschrijden.

Niet alleen de klanten en consumenten zijn onder de indruk van de innovatieve communicatie van de Serviceplan Group. Ook de reclamesector zelf onderscheidt zijn werk via prijzen met nationale en internationale uitstraling. "Niet alleen onze huidige successen in Cannes tonen aan dat internationalisering en technologisering de drijfveren zijn van creativiteit," vertelt Alex Schill. "Met onze Creative Board en ons innovatieteam zijn we klaar om een antwoord te bieden op de steeds hogere eisen die onze klanten in de toekomst zullen stellen, zowel nationaal als internationaal."

Florian Haller blikt terug op een boeiend en succesvol jaar en kijkt uit naar de volgende stappen: "Voor mij staan de menselijke factor en onze meer dan 3.000 medewerkers centraal. Enkel via een gemeenschappelijke en duurzame visie, die van de eerste wereldwijde en onafhankelijke reclamegroep uit Duitsland, kunnen en zullen we blijven groeien. Samen met hen kijk ik nu al uit naar de volgende boeiende stappen op onze internationale agenda. Uiteraard gaan we onverminderd voort met het ontwikkelen van nieuwe ideeën, projecten en campagnes om onze sector via innovatie naar een hoger niveau te tillen."