Serviceplan Group en ALDI zorgen met Willie Witloof voor heerlijk betaalbaar eindejaar

Crea / News

Serviceplan Group en ALDI slaan opnieuw de handen in elkaar voor de nieuwe eindejaarscampagne van de supermarktketen. Een campagne waarin helpende hand Willie Witloof voluit gaat om ALDI te profileren als de heerlijk betaalbare one-stop-shop, waar je alles vindt voor de feestdagen.

ALDI trekt dit jaar naar de consument met de boodschap ‘Alles voor je eindejaar, heerlijk betaalbaar’. Daarmee wil de discounter benadrukken dat het ook tijdens de eindejaarsperiode slim is om bij ALDI te winkelen. In de campagne wordt dan ook alles uit de kast gehaald (inclusief zilverwerk en feestslingers) om de klant te overtuigen van ALDI’s zéér uitgebreide en kwalitatieve eindejaarsassortiment tegen lage prijzen.

Net zoals in de voorbije jaren is hierbij weer een hoofdrol weggelegd voor Willie Witloof, ALDI’s immer sympathieke eindejaarsheld. Dit jaar neemt Willie als een echte influencer de eindejaarscampagne van ALDI over en deelt hij met veel enthousiasme het brede assortiment feestelijke producten via zijn smartphone. Op deze manier inspireert hij niet alleen de Belgische consumenten, maar bevrijdt hij hen ook van heel wat keuzestress, zodat zij voluit van het eindejaar en van elkaars gezelschap kunnen genieten.

De campagne loopt in twee fases. In week 43 viel het startschot, met focus op de eigen kanalen van ALDI (onder andere website, nieuwsbrief, organic social, POS en folder). De tweede fase begint in week 48 met de lancering van Willie Witloofs nieuwe tv-spot. Vanaf dan komen ook andere kanalen aan bod (OOH, digital, paid social, Social media).

Om Willie Witloof en de hele eindejaarscampagne op alle verschillende kanalen van beeld en klank te voorzien, schakelde Serviceplan Group de hulp in van verschillende partners: Wavemaker (media), De Machine (productie), Rabbit Hole (animatie), Sonhouse (sound production), Poum Tchak en Studio Henri (muziek) en BOA (POS-materiaal, folder, EOY-magazine).

Credits:

Client: ALDI Belgium

Agency: Serviceplan Group

Client contacts: MARCOM Team ALDI  

Account Director: Sharon Lavaert, Marieken Maes

Account team: Josine Sanfilippo, Louisa-Marie Van den Heede, Emerson De Oliveira

Strategy: Amber Pelegrin, Steffen Vander Mynsbrugge

Creative Director: Lord Myles, Philippe Fass

Creatives (AD/Copy): Bruno Hansen, Tom De Vliegher, Martijn Beckers, Manuel Sarraf

Digital Creatives (Copy/AD): Kato Deca, Sander Van Den Broecke

Digital Agency: Plan.Net (Serviceplan Group)

Digital PM: Silke Craenen, Ann Goossens

Studio: Sylvain Kasprzyk, Denis Roumegoux, Bert Landeloos, Justine Depape

Motion Design: Bert Landeloos, Justine Depape, Michiel Jehoul

RTV Producer: Annemie Decorte

Media Agency: Wavemaker

Executive Producer: Dimitri De Wolf

Animation: Rabbit Hole

Sound Production: Sonhouse, Studio Henry

Music: Poum Tchak

Film & Photo Production Company - De Machine

Director: Jorrit Stollman