Serviceplan Group kroont José Fernandez tot CMO of the Year

News / People

José Fernandez, chief marketing officer bij D'Ieteren Automotive, werd op 22 november verkozen tot CMO of the Year door Serviceplan Group. De CMO of the Year Award is een representatieve prijs voor de hele sector. De prijs bekroont de marketingdirecteur die wordt beschouwd als het voorbeeld in de marketingindustrie en die niet alleen zijn expertise inbrengt, maar ook zijn jarenlange ervaring in de sector. 

Serviceplan organiseerde de verkiezing dit jaar voor het tweede achtereenvolgende jaar, opnieuw in het kader van de CMO Council. De CMO Council werd in 2017 door de groep in München gelanceerd met als doel een exclusieve club te creëren bestaande uit de meest invloedrijke chief marketing officers van het land. Dit concept werd in 2022 uitgebreid naar België en bestaat uit meer dan 80 CMO's uit de Best Brands-ranking.

De finalisten voor de CMO Council 2023 waren José Fernandez, Valérie Delaby, senior marketing manager Lay's Europe, en Isabel Henderick, managing director ALDI Marcom BeLux. Fernandez volgt Ellen Helsen, marketing manager bij DCM, op als CMO of the Year 2022.

“José verdient deze titel van CMO van het Jaar 2023, niet alleen voor zijn indrukwekkende professionele carrière aan adverteerders- en bureauzijde, maar vooral voor zijn persoonlijke betrokkenheid binnen onze sector, voor zijn maatschappelijk engagement en uiteraard voor de uitstekende resultaten die de groep D'Ieteren boekt,” zegt Peter Vande Graveele, CEO van Serviceplan. “De automobielsector en mobiliteit in het algemeen ondergaan een transformatie. En we kunnen bevestigen dat D'Ieteren dagelijks innoveert op deze vlakken en beloond wordt met talrijke prijzen. José heeft altijd geluisterd naar de consumenten, de basis van onze activiteiten, en de lancering van de VOC-tool (voice of customers) is daar een goed voorbeeld van. Goed gedaan, José!”