Serviceplan maakt eerste campagne voor Aldi

Crea / News

ALDI en Serviceplan hebben onlangs hun kersverse zomercampagne onthuld. Deze is het eerste resultaat van de samenwerking tussen ALDI België en zijn nieuwe bureau Serviceplan, dat werd geselecteerd als lead agency tijdens een agentschapspitch (2020) begeleid door PitchPoint. De zomercampagne richt zich op het uitgebreide gamma verse producten van de retailer, met een bijzondere focus op het brede assortiment verse Belgische vleeswaren. De 360°-campagne, die een strategisch en een tactisch component omvat, is een voortzetting van de communicatie van ALDI op de Belgische en Luxemburgse markt waarbij de nadruk wordt gelegd op het engagement om producten van hoge kwaliteit tegen lage prijzen aan te bieden.

De campagne ging van start met een tv-spot geproduceerd door Latcho Drom en geregisseerd door Indra Siera. Deze nodigt alle Belgen uit om te ontbijten, te picknicken, te snacken, te barbecueën,… in hun tuin, op hun balkon, in de stad, op het platteland. Scènes die aantonen dat de verse producten van ALDI voor iedereen toegankelijk zijn. De campagne behoudt de slogan "Stuk voor stuk vers" voor het Nederlandstalige landsgedeelte, maar past deze voor de Franstalige markt aan naar "Le Goût du frais". De soundtrack van de spot is getekend door Sonhouse.

De campagne omvat bovendien advertenties in de regionale pers voor de Belgische en Luxemburgse markten, folder inserts, POS-materiaal in de winkels en een digitale en sociale media roll-out beheerd door alle Serviceplan-bureaus, gegroepeerd onder de naam House of Communication, met de steun van de agentschappen Pivott en BOA.

Deze eerste campagne is ook een van de eerste resultaten van het Virtual ÜberCreative Board dat in Brussel opgestart werd door Jason Romeyko, worldwide ECD van de Serviceplan-groep. Dit pilootproject, dat naar aanleiding van de pandemie is opgezet, heeft tot doel de lokale teams op geïntegreerde wijze en vanop afstand te versterken met de verschillende expertises binnen de wereldwijde Serviceplan-groep.

Credits

Client: ALDI

Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday

Agency: Serviceplan

Account Director: Kathleen Driscart

Account team: Augustin Ide, Asli Dinç, Magali de Potter, Davy Couscouras

Strategy: Dimitrios Lemonias, Maximilian Schöngen

Worldwide ECD: Jason Romeyko

Creative Director: Maximilian Schöngen

Creatives: Marc Thomasset, Nathalie Strybos

Copy/AD: Manu Sarraf, Luca Garcia Tercero, An Rietjens, Antony Samson, Ema Vukas

DTP: Benjamin Gaspart, Denis Roumegoux, Sylvain Kasprzyk

Agency Producer: Iris Weverbergh

Film Production Company: Latcho Drom

Director: Indra Siera

Producer: Efrosini Spanoudis

Post-producer: Yves Van Herstraeten

Post-production company: Moxy

DOP: Gerd Schelfhout

Editor: Steven Sanders

Sound Production & Music: Sonhouse

Digital Agency: Plan.Net

Chief Digital Officer: Nicolas Damien

Project Manager: Loïc Matagne

Account: Jordy Thielemans

Media Agency: Publicis