ALDI en Serviceplan hebben onlangs hun kersverse zomercampagne onthuld. Deze is het eerste resultaat van de samenwerking tussen ALDI België en zijn nieuwe bureau Serviceplan, dat werd geselecteerd als lead agency tijdens een agentschapspitch (2020) begeleid door PitchPoint. De zomercampagne richt zich op het uitgebreide gamma verse producten van de retailer, met een bijzondere focus op het brede assortiment verse Belgische vleeswaren. De 360°-campagne, die een strategisch en een tactisch component omvat, is een voortzetting van de communicatie van ALDI op de Belgische en Luxemburgse markt waarbij de nadruk wordt gelegd op het engagement om producten van hoge kwaliteit tegen lage prijzen aan te bieden.
De campagne ging van start met een tv-spot geproduceerd door Latcho Drom en geregisseerd door Indra Siera. Deze nodigt alle Belgen uit om te ontbijten, te picknicken, te snacken, te barbecueën,… in hun tuin, op hun balkon, in de stad, op het platteland. Scènes die aantonen dat de verse producten van ALDI voor iedereen toegankelijk zijn. De campagne behoudt de slogan "Stuk voor stuk vers" voor het Nederlandstalige landsgedeelte, maar past deze voor de Franstalige markt aan naar "Le Goût du frais". De soundtrack van de spot is getekend door Sonhouse.
De campagne omvat bovendien advertenties in de regionale pers voor de Belgische en Luxemburgse markten, folder inserts, POS-materiaal in de winkels en een digitale en sociale media roll-out beheerd door alle Serviceplan-bureaus, gegroepeerd onder de naam House of Communication, met de steun van de agentschappen Pivott en BOA.
Deze eerste campagne is ook een van de eerste resultaten van het Virtual ÜberCreative Board dat in Brussel opgestart werd door Jason Romeyko, worldwide ECD van de Serviceplan-groep. Dit pilootproject, dat naar aanleiding van de pandemie is opgezet, heeft tot doel de lokale teams op geïntegreerde wijze en vanop afstand te versterken met de verschillende expertises binnen de wereldwijde Serviceplan-groep.
Credits
Client: ALDI
Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Augustin Ide, Asli Dinç, Magali de Potter, Davy Couscouras
Strategy: Dimitrios Lemonias, Maximilian Schöngen
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Maximilian Schöngen
Creatives: Marc Thomasset, Nathalie Strybos
Copy/AD: Manu Sarraf, Luca Garcia Tercero, An Rietjens, Antony Samson, Ema Vukas
DTP: Benjamin Gaspart, Denis Roumegoux, Sylvain Kasprzyk
Agency Producer: Iris Weverbergh
Film Production Company: Latcho Drom
Director: Indra Siera
Producer: Efrosini Spanoudis
Post-producer: Yves Van Herstraeten
Post-production company: Moxy
DOP: Gerd Schelfhout
Editor: Steven Sanders
Sound Production & Music: Sonhouse
Digital Agency: Plan.Net
Chief Digital Officer: Nicolas Damien
Project Manager: Loïc Matagne
Account: Jordy Thielemans
Media Agency: Publicis
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]