NYX Professional Makeup, een merk van L’Oréal Benelux, kondigde op 10 juli de lancering aan van hun limited edition 'Barbie the Movie'-collectie. Deze collectie is geïnspireerd op de levendige kleuren en thema's in de film en biedt make-up producten voor lippen en ogen die de expertise van het merk in de verf zetten. Met deze producten kunnen consumenten zich identificeren als Barbie of Ken, ongeacht hun etniciteit, lichaamstype, seksuele geaardheid en gender.
Het Serviceplan Make-team ontwierp en bewerkte digitale assets, waaronder banners en posts op sociale media. Je vindt ze op de websites en social pages van NYX Professional Makeup, Bol.com, DOUGLAS, BOOZY SHOP en DI. Point-of-sale (POS) materiaal was ook te vinden in 46 DOUGLAS- en 44 DI-winkels in België en Nederland. Roll-up banners en foam boards werden gebruikt om de NYX make-up stand te verfraaien bij verschillende filmpremières in Oostende, Brussel en Amsterdam.
Het team creëerde ook seeding boxes die werden opgestuurd naar 75 influencers in beide landen, waaronder Jerrel Baumann (131,8K volgers op TikTok) en @saslookss (12,2K volgers op Instagram).
"Dankzij het opvallende artwork en de activaties verwierf NYX een uitstekende visibiliteit op sociale netwerken en werd het in juli 2023 gerangschikt als #1 share of influence cosmeticamerk in de Benelux," klinkt het bij Serviceplan Make.
Client: L’Oréal Benelux
Lyn Deniclaus, Brand Communication Manager
Nisrine Yayouss, Product Brand Manager
Victoria Lebluy, Online Brand Manager
Serviceplan Make Benelux
Managing Director: Monia Kayila
Account Manager: Kieu Tien To Hoang, Tatevik Petrosyan, Zina Chenani, Elize Wester, Wessel Oost
Studio Manager: Veronique Renier, Bert De Blouw
Graphic Designer: Cristopher Perri, Jeffrey Gijsen, Karen Post, Rosanne Van Druten, Isa Dammers, Saskia Van der Meer, & Dinahlee Cameriere