Serviceplan verzamelt handtekeningen voor Amnesty

Crea / News

Serviceplan AmnestyVoor Amnesty International Vlaanderen werkte Serviceplan België de nieuwe campagne #ChangeRealityuit. Centraal staat de slogan ‘In het echte leven is een post liken goed, maar een petitie tekenen beter’. Zo wil Amnesty mensen aanzetten om niet enkel te liken, maar om hun handtekening te gebruiken om het verschil te maken. In de campagne zetten ze de cases van drie mensenrechtenverdedigers in de kijker.
Dit werd vormgegeven in een online deel en offline deel. Intern werd het online luik verzorgd door Plan.Neten de media-aankopen door Mediaplus. Naast een affiche wordt vooral ingezet op een online campagne. In drie verschillende video’s leren Facebookgebruikers de mensen kennen waarvoor ze petities kunnen tekenen. Nadien in een conversion-video, worden de drie cases nog eens herhaald. Telkens spelen ze op het effect dat een like al dan niet kan hebben.
https://www.facebook.com/80987045743/posts/10158451921195744
https://www.facebook.com/80987045743/posts/10158451920530744
https://www.facebook.com/80987045743/posts/10158451920950744
CREDITS
Client: Amnesty International Vlaanderen
Contacts: Griet Ryckeboer - Valerie De Marie
Agency: Serviceplan
CD: Quentin Watelet
Creation: Louis Roba et Alexandre Grevesse
Copy: Fien Bracke
Account: Nathalie Vergught
Motion Designer: Jordan Rubens
Graphic Designer: Benjamin Gaspart
Digital Strategic Planners: Robbe Vandendooren - Nicolas Dierck
Digital Campaign Manager: Mélanie Ablay