
Severine Distave
Op woensdag 26 oktober stelden STIMA, Trends en Trends-Tendances de 22ste editie van Marketer of the Year voor. Met deze award willen de marketingorganisatie en de magazines een marketer lauweren voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek. De laureaten 2016:
- Severine Distave, Vice President Marketing en Innovatie van Alpro Europe en Nederlandstalige Marketer of the Year
- Yannick Bouillon, Marketing en E-commerce Director bij Vanden Borre en Franstalige Marketer of the Year
De laureaten werden verkozen door een onafhankelijke jury, bestaande uit leden van STIMA, leden van de redacties Trends/Trends-Tendances en Master Marketers, rekening houdend met de stemmen van het grote publiek.
Na een eerste contact met marketing bij Yplon, ging Severine Distave marketing studeren aan de Vlerick Business School om “de consument beter te begrijpen en relevant te zijn voor hem”. Na een ervaring bij Unilever als Junior Brand Manager Laundry en uiteindelijk Business Leader Personal care, maakte ze de overstap naar marketonderzoek, maar ze zag in dat ze het marketingvak miste. “Ik wil niet alleen vertellen wat te doen, ik wilde het ook zelf doen”. Zij stapte in 2010 over naar Alpro Europe. Sinds 2014, als Vice President Marketing & Innovation is ze bevoegd voor de volledige strategie van het merk Alpro in Europa. “Daarom heb ik voor Alpro gekozen. Je voelt dat de consument tot in de kern van het bedrijf zit. Het is mijn rol erover te waken dat dat zo blijft”. Naast de prachtige resultaten was de jury sterk onder de indruk van de manier waarop Severine en Alpro met “Marketing in a digital world” bezig zijn: heel pragmatisch en heel succesvol.

Yannick Bouillon
De ‘akte van vertrouwen’ tussen Yannick Bouillon en Vanden Borre bestaat al 23 jaar. De keten hecht veel belang aan dienstverlening op mensenmaat. “Marketing moet een bindmiddel zijn dat ervoor zorgt dat de klant en de expert elkaar op het juiste moment op de juiste plaats ontmoeten”, zegt de Carolo, die al vroeg anticipeerde op de digitalisering en in 2004 de concurrentie te snel af was met clic & collect. Nu Fnac Darty, het moederhuis van Vanden Borre, kocht, blijft de vraag of de nieuwe eigenaar Bouillon bij het commerciële beleid even vrij zal laten als vroeger.
Het volledig verslag van de prijsuitreiking en de interviews van Severine Distave en Yannick Bouillon als nieuwe Marketers of the Year verschijnen vandaag donderdag 27 oktober in Trends en Trends-Tendances.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]