Shanice Engel wordt next generation partner bij Oona

News / People

Oona wil blijven innoveren en voorop lopen in de nieuwste ontwikkelingen van contentcreatie, PR, influencermarketing en social media. Dit jaar zet Oona opnieuw een stap vooruit met Shanice Engel, die partner wordt en mee haar schouders zet onder de uitbouw van het bureau.

Van business development naar strategische groei ​

In 2015 startte Shanice Engel bij Oona. Vier jaar later, in 2019, werd ze associate partner, een erkenning voor haar groeiende impact binnen de organisatie. Na jarenlang gebouwd te hebben aan internationale ‘love brands’ zoals Nike, Pepsico en Levi’s verschoof haar focus naar business development. Zo was ze onder andere verantwoordelijk voor het winnen van strategische pitches op Zalando, Gucci, Polestar en On Running. Eén van haar grootste successen was de ontwikkeling van de Benelux influencermarketingstrategie voor Samsung, waarbij het merk de kracht van influential communities in haar strategie integreerde.

Nu richt Shanice Engel zich als partner mee op de toekomst van Oona. Zo werkt ze nauw samen met Werner De Smet, CEO en medeoprichter van Oona, aan de verdieping van de propositie en de internationale groeistrategie van de organisatie.

"Als community-first agency wil Oona een alternatief zijn voor de klassieke bureaus. Klassieke bureaus richten zich nog te veel op het kopen van bereik. Ik geloof heel sterk in de kracht van content die met cultural voices uit relevante communities wordt gemaakt. De toekomst is aan merken met sterke communities, die bouw je met een geoptimaliseerde mix tussen organische en paid content," vertelt ​Shanice Engel, partner bij Oona.

"Shanice is the real deal. Ze staat zowel strategisch, operationeel als relationeel stevig in haar schoenen. Een sterke verankering in de popular culture, een stevige dosis ondernemerschap en uitzonderlijk commercieel talent, zorgen ervoor dat zij de geknipte kandidate is om de toekomst van ons agency mee uit te stippelen," zegt ​Werner De Smet, CEO van oona.