Shazam waagt zich aan augmented reality

Shazam, een van ’s werelds populairste muziekapplicaties, lanceert een augmented reality (AR) platform voor haar merkpartners, artiesten en gebruikers. Drankenfabrikant Beam Suntory tekende als een van de lanceringspartners.
Sinds de lancering van visuele beeldherkenning in 2015 ging Shazam partnerschappen aan met verschillende merken en artiesten om haar gebruikers kennis te laten maken met innovatieve custom content. Augmented reality is nu de volgende stap voorwaarts binnen deze visuele mogelijkheden. Zo groeide augmented reality reeds uit tot een pijler in het meenemen van gebruikers door meeslepende ervaringen en zorgt het er bovendien voor dat merken hun publiek kunnen bereiken via een nieuw interactief medium.
« Voor adverteerders ontbrak tot nu toe altijd de mogelijkheid om aan de hand van augmented reality hun producten op grote schaal te delen, » vertelt Greg Glenday van Shazam. « Maar omdat Shazamgebruikers het reeds gewoon zijn om de applicatie te gebruiken om dingen te ontdekken, is dat probleem nu van de baan. »
Shazams nieuwe platform kan eender welke marketingmaterialen - van producten en verpakkingen tot POS, advertising, events en meer - tot leven brengen door unieke ‘Shazam codes’ te scannen met de applicatie. Die codes zorgen op hun beurt dan voor augmented reality ervaring met onder meer 3D-animaties, productvisualisaties, mini-games en 360°-video’s. Voor het scannen van deze speciale codes werkte Shazam samen met Zappar, weredleider in augmented realit op mobiele apparaten.
« We wisten dat we met iets groots bezig waren toen we in 2015 begonnen met visuele beeldherkenning, » vertelt Rich Riley, ceo van Shazam. « Met de snelle opkomst van augmented reality is het een logische evolutie voor Shazam om te beginnen met augmented reality. » Voor de lancering werkt Shazam samen met Beam Suntory, waarmee het Shazamgebruikers vanaf april wil verleiden om via een augmented reality memoryspel kortingen te verzamelen op de dranken van Beam Suntory.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]