SILK en Proximus stimuleren digitale talenten Gen Z

Crea / News

Verveling en sociaal isolement drijven jongeren tijdens deze lockdown meer dan ooit naar hun smartphones en social media. Daarvoor werden ze al vaak met de vinger gewezen, maar het kan ook heel positief uitdraaien, want op hun schermen ontdekken ze hun Epic Powers! Dat zijn bijzondere talenten die jongeren vandaag ontwikkelen en uitdrukken dankzij technologie. Het scherm is hun instrument, en social media hun podium. Deze generatie is dus niet zomaar verslaafd aan hun scherm, maar gebruiken het net om zich creatief uit te drukken en elkaar te inspireren.

 In plaats van jongeren te verwijten te veel naar hun scherm te kijken vond Silk dat het tijd was om hen er net voor te loven. Zo ontstond de campagne voor Epic, het jongerenaanbod van Proximus, die deze self-made jongeren viert en hen stimuleert hun Epic Powers te ontwikkelen én te tonen. De social en music-apps waarop deze jongeren hun Epic Powers ontwikkelen zitten immers in het mobiel abonnement van Epic met eindeloze data voor onder andere Instagram, Spotify en youtube. De campagne voor Proximus Epic door Silk brengt echte jongeren naar voor die online een platform vonden om zich creatief te uiten en hun talent te ontwikkelen.

De videocompilatie toont een mix van bekende en minder bekende jongeren die zichzelf hun passie aanleerden via online platforms, zoals de bekende e-Sporter Zakaria Bentato, die voor Anderlecht op professioneel niveau voetbalt op de internationale FIFA-toernooien. Met de boodschap “Word epic, ook gij kunt dat!” moedigen de gezichten van de campagne ook andere jonge creatievelingen aan om hun Epic Powers met de rest van de wereld te delen onder de hashtag #EpicPowers.

Een campagnepagina zal de hashtags verzamelen en wordt een online community waar jongeren hun talent kunnen delen. Het platform laat jongeren toe om op een inspirerende manier met elkaar te connecteren, ook al moeten ze nu in hun kot blijven. De soundtrack werd speciaal voor Epic gemaakt door Susobrino. De video zal vanaf 23 maart te zien zijn op TV en ook online en op social media worden kortere versies verspreid.

Credits

  • Client: Proximus
  • Client contacts: Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans, Manoëlle Ballaux 
  • Ecosystem: SILK
  • Agency: FamousGrey
  • Executive CD: Peter Ampe
  • Creatives: Yana Gestels & Zoe De Priester
  • Account team: Romy Vierhouten & Cato Samyn
  • Client Service Director: Catherine De Block
  • Strategic planner: Joeri Van Breedam
  • RTV Producer: Marlies Neudt
  • Film Production Company: Les Mecs
  • Producer: Jesse Vander Meersch, Yousri Mekroum
  • Director: Max Pauwels
  • Post-production: FamousGrey Productions
  • Post-producer: Sara De Grave
  • Editor: Sven Vanhee & Ward Geerts
  • Grading: Kene Illegems
  • Sound studio: FamousGrey Productions
  • Sound Engineer: Matthieu Grillo
  • Music: Susobrino 
  • Digital Agency: Prophets
  • Media Agency: Maxus
  • POS-agency: Altavia-ACT