Eurogroup for Animals, een organisatie met als doel het welzijn van de dieren in Europa te bevorderen, is gestart met een nieuwe campagne tegen het illegaal kweken en verhandelen van huisdieren. De uitwerking daarvan vertrouwde de organisatie toe aan reclamebureau Silver & Copper.
Via een teaserfilm op de sociale media en het internet toont de campagne ProtectOurPets het onzichtbare gezicht achter de vele mishandelde dieren in onze wereld. Veel dieren worden namelijk geboren in abominabele omstandigheden en worden daarna, vaak met ziektes, vervoerd over grote afstanden met als doel ze online te verkopen aan nieuwe eigenaars. De campagne verzoekt burgers om in actie te schieten en de overheid te vragen om maatregelen te treffen, zodat de dieren in de toekomst correct geïdentificeerd worden en geregistreerd worden. En met resultaat, want in Straatsburg hebben al enkele leden van het Europees Parlement hun steun betuigd aan de campagne. Zo bereidt de Duitse Europarlementariër Renate Sommer momenteel zelfs een ontwerp-resolutie voor waarin ze de Europese Commissie oproept om de uitvoering van geharmoniseerde nationale systemen voor de identificatie en registratie van dieren in elke lidstaat op te leggen. Al bijna duizend mensen zijn intussen in actie geschoten.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]