Het Gentse digitaal bureau Glue blijft groeien en profileert zich steeds meer als een full service digital agency. Simon De Schryver versterkt het managementteam van Glue als head of marketing, en zal mee richting geven aan alle (digitale) marketing diensten van het bureau. "Webdevelopment, user experience, online marketing, conversieoptimalisatie,… als digitaal bureau moet je ervoor zorgen dat het hele digitale plaatje klopt, zowel strategisch als operationeel. Bij Glue willen we onze klanten in de eerste plaats helpen een online succesverhaal te schrijven. Doelstellingen vertalen we naar een digitale strategie, die de basis vormt voor het ontwikkelen van websites die met sterke content de juiste bezoekers aantrekken én converteren,” aldus Koen Phlips, managing partner bij Glue.
Simon De Schryver kan bogen op bijna twintig jaar ervaring in diverse marketing- en communicatiefuncties, zowel aan klant- als aan bureauzijde, en stak de voorbije vijf jaar zijn schouders onder de start-up Kodibox. “De online marketing budgetten blijven groeien als kool. Vorig jaar lagen die zelfs hoger dan wat wereldwijd aan televisiereclame wordt gespendeerd. Consumenten zoeken hun heil steeds vaker online. Het belang van een doordachte digitale strategie neemt onmiskenbaar toe, voor merken wordt een sterke online identiteit crucialer dan ooit. Voeg daaraan toe dat de ontwikkelingen in digitaal marketingland pijlsnel gaan, denk maar aan mobile first, machine learning, chatbots, … en je begrijpt dat bedrijven steeds meer nood hebben aan partners die hen bijstaan in het uitstippelen van de juiste online marketing aanpak. Ik vervoeg me bij Glue bij een warm team van gedreven digitale experten, stuk voor stuk met een hart voor hun klanten én voor elkaar. Ik kijk er naar uit mee de koers van het bureau uit te tekenen, en voorzie een sterke groei van het ‘all things digital’ team op korte termijn: online whizzkids, digitale strategen, content marketeers, designers en UI/UX experten, om er maar enkele te noemen.”
Glue ontwikkelt websites en webshops, en zet ideeën om in een concrete digitale strategie. Glue bouwde een reputatie uit met werk voor onder meer Torfs, Durabrik, Eurotuin, Mister Minit, Dewaele, S.M.A.K, Nexxworks en Flanders DC.