Simon Pertz en Thomas Smolders zijn helemaal hartstikke

Communication / News / People

Simon Pertz en Thomas Smolders lanceren het creatief bureau Hartstikke. De voormalige design director van Duke & Grace en de voormalige content manager van In The Pocket willen met hun bureau resoluut mikken op bedrijven die klaar zijn voor het digitale tijdperk.

"De bedrijven waar we aan de slag waren zaten allebei in de fase waarin ze meer dan 100 werknemers hadden. Het kriebelde om na al die jaren zelf een bureau te beginnen, waarna we onze job opzegden," klinkt het. Met Hartstikke wil het duo campagnes, communicatieplannen en websites ontwikkelen voor techbedrijven of bedrijven die klaar zijn voor het digitale tijdperk. "Simon is zeer sterk in digital design en branding. Als freelancer was hij al aan de slag voor onder andere OR Coffee en Stad Gent," zegt Smolders. "Mijn sterktes liggen dan weer in online communicatie en copywriting. De voorbije jaren werkte ik bijvoorbeeld voor Google en Red Bull. Simon en ik zijn dus twee complementaire profielen."

De twee gingen niet over één nacht ijs. "Het is tegen de natuur van mensen om in crisistijd een zeer veilige omgeving te verlaten. Toch zijn we ervan overtuigd dat we als kleine speler iets unieks kunnen aanbieden, door onze kennis van het digitale. We hebben allebei de nodige kilometers op de teller en merkten dat heel wat techbedrijven of bedrijven die digital first denken, op zoek zijn naar een bureau zoals het onze. Dat merkten we van zodra we onze plannen aan potentiële klanten verkondigden en onze agenda’s in no time gevuld waren."

Simon Pertz begon in 2012 als digital designer bij Mr. Henry. Daarna trok hij naar gents, het creatief bureau dat campagnes voor onder andere Ray-Ban en Alpro maakte. Toen het agency door Wijs werd overgenomen, werd hij Design Director van het nieuwe agency dat Duke & Grace heet. Thomas Smolders vertrekt bij de digital product studio In The Pocket, waar hij de voorbije jaren de contentmarketing opstartte. Hij produceerde er meer dan honderd blog posts, whitepapers, podcasts en video’s. Als journalist heeft hij voor zowat iedere Vlaamse krant geschreven en de podcast Computer Club die hij met Frederik De Bosschere maakt is meer dan 150.000 keer beluisterd. Eerder werkte hij bij het creatief bureau DIFT en de Nederlandse startup Blendle.