Simon Ramboer richt eigen marketing agency Online Gorillas op

Communication / News / People

Simon Ramboer_Simon Ramboer, actief als agency account strategist voor Google in Barcelona, heeft afgelopen maand besloten om een punt te zetten achter zijn carrière voor de techgigant en een eigen online marketing agency op te richten, Online Gorillas.

Na zijn studies marketing begon Simon Ramboer zijn carrière bij IPG Mediabrands als search account manager, waar hij alle kneepjes van het vak leerde in de de wondere wereld van Google advertising. Na vier jaar te hebben gewerkt voor klanten zoals Coca-Cola, Mini, BMW, MediaMarkt,.. koos Simon Ramboer om een nieuwe challenge aan te gaan en trok hij naar Barcelona om te werken als agency account strategist voor Google. Daar was hij verantwoordelijk voor het uitwerken van digitale strategieën voor verschillende accounts van Belgische en Nederlandse bureaus, die bureaus bij te staan met het optimaliseren van hun Google Ads-accounts en hen te ondersteunen met coaching rond online marketing.

Nu, twee jaar later, richt hij een nieuwe agency op dat zich focust op performance marketing, social marketing en influencer marketing. “Ik ben blij dat ik twee jaar geleden vrij impulsief besloten heb om mijn leven in België, familie en vrienden achter te laten om te werken voor Google in Barcelona. Ik heb de afgelopen jaren hier zoveel geleerd, zoveel interessante mensen ontmoet of gesproken en enorm kunnen groeien als persoon," aldus de jonge Gentenaar. Met Online Gorillas wil hij zelfs nog een stapje verder gaan dan enkel bedrijven te helpen met zijn marketingexpertise. In naam van elke klant doet Simon Ramboer namelijk ook een donatie aan WWF om een gorilla te adopteren en zo deze NGO te helpen met hun strijd om deze bedreigde diersoort te beschermen.Online Gorillas