DDB Brussel won een Silver Print en Publishing Lion in de categorie 'Original Print & Publishing: Content including Special or Limited' - en redt daarmee de eer van de sterke Belgische druk- en uitgeverijtraditie. Het bureau haalde de leeuw binnen met Simplified Stories, een campagne voor de Alzheimer Liga. De titel laat al vermoeden waar de campagne over gaat: het gaat om vereenvoudigde versies van bestaande boeken van Borgerhoff & Lamberigts. Die moedigen mensen met beginnende dementie aan om te blijven lezen. Ze vertellen de essentie van een verhaal, met kortere zinnen en makkelijkere woorden. Aangepaste typografie, extra afbeeldingen en korte samenvattingen zorgen voor geheugensteun. Het eerste boek in de reeks was een aangepaste versie van de biografie, Maestro Stromae, over het leven van popster Paul Van Haver aka Stromae.
Een Grand Prix in deze categorie ging naar Y&R New Zealand voor een campagne van Burger King waarin McDonalds wordt voorgesteld eenmalig iets samen te doen...
https://www.youtube.com/watch?v=e01a4-ClcTs
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]