Sint-Katelijne-Waver zit ‘vol van leven’

Sint-Katelijne-Waver heeft een nieuwe huisstijl en een nieuw, eigentijds logo, ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Nelson uit Wijgmaal. “Deze staan voor wat we als gemeente zijn en willen zijn: een gemeente met vruchtbare grond, niet alleen voor groenten, maar ook voor iedereen met ideeën en plannen,” zeggen Kristof Sels, burgemeester, en Tom Ongena, schepen voor communicatie. Het nieuwe logo bestaat uit frisse, kleurrijke sprieten en heeft als slagzin ‘vol van leven’. Het nieuwe logo vervangt ook de vele, verschillende bestaande logo’s van de gemeente én het OCMW.
Het huidige logo van de gemeente werd ontworpen en ingevoerd in 2003, bij de opening van het nieuwe gemeentehuis. “Het logo en de huisstijl zijn intussen sterk gedateerd. Bovendien gebruikten heel wat gemeentelijke diensten en de gemeentelijke basisscholen elk een eigen logo, waardoor er geen eenheid van communicatie was,” zegt burgemeester Kristof Sels. Ook benadrukte het oude logo slechts één – weliswaar belangrijke – troef van de gemeente, namelijk dat het een groentegemeente is. “Dat zijn we en daar zijn we trots op, maar we zijn ook meer dan dat,” benadrukt schepen Tom Ongena. “We hebben meerdere troeven, die we kunnen en willen uitspelen.” Daarom besloot het gemeentebestuur een nieuwe huisstijl en logo te laten ontwerpen. Dat gebeurde in samenspraak met personeel én inwoners. “De sprieten, in verschillende frisse kleuren, geven aan dat we een gemeente zijn met vruchtbare grond. Niet alleen voor groenten, maar voor iedereen met ideeën en plannen, privé of zakelijk. We zijn een dynamische gemeente, waar het goed is om te wonen, te werken of te ondernemen,” legt schepen Ongena uit. “Kortom; Sint-Katelijne-Waver is ‘vol van leven’.
De nieuwe huisstijl en logo worden vanaf vandaag gebruikt door de gemeente, de gemeentelijke basisscholen én het OCMW. De komende dagen zal het nieuwe logo zichtbaar worden in het straatbeeld met opvallende vlaggen en op de wagens van de gemeente. Brieven, brochures en infobladen die vanaf vandaag vertrekken zijn ook meteen in de nieuwe huisstijl. En later deze maand wordt ook de website geheel vernieuwd.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]