Skinn Branding Agency bouwt strategisch team uit

News / People

Bij Skinn zitten ze niet stil. Het brandingbureau met roots in Brugge breidt gestaag haar team van experts uit met het oog op het buitenland. 

Een blik terug in de tijd: Kurt De Vlieghere riep 15 jaar geleden Skinn in het leven vanuit een liefde voor mooi en slim design. Twee jaar later vergezelde David van Gessel hem als co-founder. Het management team werd zes jaar geleden versterkt en vervolledigd door de komst van Ruth Bossuyt als managing director. Skinn groeide op 15 jaar tijd uit van grafisch over branding bureau tot strategisch design bureau met een focus op branding, bestaande uit een team van meer dan 50 experts. Eind 2020 openden ze hun tweede kantoor in Antwerpen. Om het groeiende portfolio van klanten zoals Manutti, HoGent, Bavet, Concertgebouw Brugge, Alpro, Stad Antwerpen en Nona de wendbaarheid te kunnen bieden die ze nodig hebben, zetten ze een stevige strategische poot uit. Skinn brengt hiervoor het nodige strategische talent samen:

Kristof Windels, brand strategist, heeft een achtergrond in de journalistiek en strategische communicatie, zowel in de politiek als in de bedrijfswereld (De Morgen, VRT Nieuws, Open Vld, Ghelamco Group...). Hij zet deze jarenlange ervaring dagelijks in om klanten uit te dagen en zo te helpen om hun merk(verhaal) te verduidelijken, aan te scherpen en strategisch in te zetten. Jan Van Brakel, brand strategist, vult het strategische team aan met de nodige marketing specialisatie. Dankzij zijn ervaring in marketing en communicatie bij BBDO, waar hij ook enkele awards onder zijn naam mocht schrijven, en Jumbo Supermarktketen slaat hij naadloos de brug naar communicatie en messaging. Hij zorgt er dan ook voor dat merken zo goed mogelijk tot bij relevante doelgroepen geraken. Ook Annelies Leysen vervoegt zich bij het team van brand strategists en bouwde haar specialisatie in ​copywriting, storytelling en conversational design op bij onder andere Kunstmaan en Accenture Interactive. Bij Skinn vertaalt ze de wereld van klanten tot een krachtige en onderscheidende merkstrategie. Ook in naming trajecten neemt ze het voortouw.

Met Laurens Neyrinck, brand consultant & strategist, krijgt het sales team een jonge, frisse en ambitieuze boost. Hij analyseert en challenged de vraag van de klant en vormt zo de link tussen sales en de juiste branding via zijn strategische visie. Ook Pieter Versmesse combineert als brand consultant zijn ervaring bij Roularta Media Group en Duke & Grace met een expertise in sales en digitale marketing. Als eerste contact van de klant vormt hij de brug tussen sales en het strategische team.

Eliza Kowal-Bourgonjon helpt als creative strategist, brand consultant en futurist met trend forecasting in het bloed Skinn ook het eigen strategische pad toekomstgericht uit te zetten. Ze zal zowel voor klanten als voor Skinn zelf vinger aan de pols van de brand identity wereld houden. Frédéric De Vries analyseert als digital strategist de digitale poot van Skinn met het oog op verdere uitbouw. Hij deed hiervoor diverse strategische ervaring op bij onder andere The Reference, These Days, BBDO, Duval Guillaume, Gutzandglory en Dropsolid.

Met Nathalie De Schepper tot slot verzorgt Skinn haar eigen communicatie en PR nu ook op een structurele manier. Ze vergaarde 10 jaar ervaring in lifestyle, corporate en non profit PR, communicatie en consultancy bij Oona en Flanders DC