Skinn versterkt managementteam

News / People

SKINN_management Kurt-Ruth-Anneleen-David_v2-2[3]

Managementteam Skinn

Het Brugse branding agency Skinn verstevigde de voorbije jaren zijn positie sterk in de wereld van branding en design mede dankzij het aantrekken van creatief en strategisch talent. Met de komst van Ruth Bossuyt en Anneleen Demasure in het managementteam wil Skinn zichzelf verder ontwikkelen. Hun komst zal er voor zorgen dat oprichters Kurt De Vlieghere en David van Gessel zich verder kunnen focussen op het creatief en strategisch uitbouwen van de merken in de klantenportfolio van skinn.
Ruth Bossuyt

Ruth Bossuyt


Ruth Bossuyt (42 jaar) werkte de laatste 3,5 jaar bij Skinn als account manager. Daarvoor was ze verantwoordelijk voor de planning, organisatie en aansturing van de designteams voor verschillende grote bedrijven zoals Balta, Beaulieu International Group en Buromac. “In mijn nieuwe functie stuur ik vanaf heden het account management team aan en ben ik verantwoordelijk voor de algemene planning en organisatie. Zo zal ik erover waken dat de klant zoals steeds centraal blijft staan binnen skinn,” vertelt Ruth Bossuyt.
Anneleen Demasure

Anneleen Demasure


Anneleen Demasure (42 jaar), die 20 jaar managementervaring heeft binnen de creatieve sector (zowel aan klant- als aan de agency zijde), versterkt het team vanaf 1 augustus. Anneleen Demasure startte haar carrière bij Unilever, waar ze 13 jaar lang zowel nationaal als internationaal aan de slag was binnen brand management. Ze ging verder als ondernemer en sloot recent vijf jaar af als managing director van Wijs, een digitaal bureau uit Gent waar ze jaar na jaar groei realiseerde. In 2016 was ze nog kandidaat ICT Woman of the Year. “Branding vereist een nieuwe aanpak. In deze snel evoluerende wereld volstaat het niet meer om gewoon een sterk logo of knappe website te maken. Elk raakpunt van een merk moet gebouwd zijn om snel en doeltreffend te kunnen anticiperen in een continu veranderend landschap. Het doel van skinn is om de klanten van onze klanten te raken in het hoofd en in het hart. Dat vind ik een geweldige uitdaging,” aldus Anneleen Demasure.logo_skinn2017
Met deze stap vindt Anneleen Demasure haar oude liefde voor branding terug om deze vanuit een algemene managementrol op te pakken. Ze wordt erkend voor haar passie en ervaring om verandering door te voeren en ideeën om te zetten in werkelijkheid. Haar branding, ondernemers en digitale achtergrond moet Skinn helpen de lange termijn richting voor het agency vast te leggen en waar te maken. Skinn werkte de voorbije jaren voor onder meer Heineken, Apple, Liantis, Beaulieu, Comeos, Voka, Gemeente Knokke-Heist, Concertgebouw Brugge, MeetDistrict, Alpro, Group Monument, Sylvester, Verhelst, MediaGenix, Extremis,... en wil op dit elan verder blijven evolueren. Het agency bestaat vandaag uit 30 werknemers en wil het team volgens de principes van ‘authentiek leiderschap’ verder ontwikkelen. Daarbij staat authenticiteit, verantwoordelijkheid, engagement en vertrouwen centraal.