Škoda schakelt een versnelling hoger op sociale media

Skoda

Budgets / News

Skoda
Het Hasseltse communicatiebureau RCA Group groeit fors in de afdeling Social Media. Want naast klanten als Thomas Cook, Audi, Fluxys, NMBS en BASE heeft het team van digital director Dieter Van Esch nu ook de pitch voor Škoda van drie andere bureaus gewonnen. Dat team groeide op amper vijf jaar tijd van één naar zeven fulltime medewerkers. Dieter Van Esch: “Uiteraard zijn we erg blij met deze nieuwe grote opdracht. Als je voor een consumentgevoelige business als een automerk het online-uithangbord mag zijn, wil dat toch wel zeggen dat ze een groot vertrouwen in je hebben.”
Ook bij Škoda verwacht men veel van de nieuwe samenwerking, die onder meer de lancering van de nieuwe Superb zal ondersteunen: “Vandaag is een sterke online-aanwezigheid een must in onze sector. Niet alleen vanwege de stevige concurrentie, maar ook om constant in dialoog te kunnen gaan met je doelpubliek en een sterke community uit te bouwen. Bovendien hopen we dat RCA Group onze ‘simply clever’- en ‘human touch’-filosofie zal helpen uitdragen en zo mee het verschil kan maken," zegt Emilie Van Impe, digital communication supervisor bij Škoda. De opdracht van RCA Group Social zal vooral bestaan in het community management, het schrijven van doelgroepgerichte content en het begeleiden bij onlineadvertenties en -campagnes.