Snackbytes laat van zich horen

Snackbytes

Communication / News

SnackbytesSnackbytes werd in maart 2015 opgericht en is in handen van vier ondernemers. Steven Van Belleghem en Peter Hinssen (beiden digitale ondernemers en opinieleiders), Sam Berteloot (CEO Snackbytes, managing partner bij WAVE) en Kurt Tuypens (CEO van WAVE). De start-up wist een mooi team digitale creators samen te brengen met bijhorende mooie referenties en geeft nu voor het eerst een stand van zaken.

De jonge start-up produceert digitale content voor haar klanten. Video producties, blogs, infographics, animaties… die merken via sociale media of hun eigen digitale platformen kunnen verspreiden. Snackbytes ging van start onder de leiding van CEO Sam Berteloot in de start-up incubator van Start it @KBC in Antwerpen. Ondertussen bestaat het bedrijf uit een sterk team van 11 medewerkers en werkt het voor een mooie lijst klanten, zoals Quick-Step, Luminus, Dewaele vastgoed, Start it @KBC, Greenyard Foods, Telenet,…

Marketing en communicatie zijn de voorbije jaren drastisch veranderd. In zijn tweede boek, De Conversation Company, sprak Steven Van Belleghem al over nieuwe communicatiemodellen met als filosofie verkopen zonder echt te verkopen. “Bedrijven hebben uiteraard campagnes nodig om bepaalde boodschappen te verspreiden. Daar is niets mis mee. Vandaag is er echter meer nodig. Er is ook nood om enerzijds hun verhaal te vertellen op een snelle, leuke, informerende manier en anderzijds ‘klaar te zijn’ als de klant in zoekmodus komt. En zeker dat laatste wordt vaak vergeten. Het moment dat een klant informatie begint te zoeken omtrent een aankoop, dan is de uitdaging dat de potentiële klant bij jou terecht komt. Om daarin te slagen moet je een heel eenvoudige strategie toepassen: een antwoord bieden op de vragen van klanten,” vertelt Steven Van Belleghem.

“Er is nood in de markt naar bedrijven die op een efficiënte en kwaliteitsvolle manier online content kunnen maken voor klanten. Zowel grote als kleinere bedrijven willen gebruik maken van digitale media om hun verhaal te vertellen. Content marketing vraagt een grote inspanning van bedrijven en daar is vaak te weinig focus. Je moet op wekelijkse en soms op dagelijkse basis kleine stukjes ‘snackable’ content delen met de markt. Het is op die behoefte dat Snackbytes inspeelt,” stelt CEO Sam Berteloot. “We helpen onze klanten content te brengen voor zowel retentie als acquisitie van klanten. Onze aanpak als organisatie helpt bedrijven om op een efficiënte en kwaliteitsvolle manier content te brengen.”

Mede-oprichter en partner Peter Hinssen volgt de werkzaamheden op de voet. “Het eerste anderhalf jaar hebben we er bewust voor gekozen om onder de radar goed werk af te leveren voor onze eerste klanten. Ondertussen is het bedrijf een goed georganiseerd geheel en zijn we klaar voor de volgende fase van groei waar we nu volop in investeren,” zegt hij.