Online marketingbureau So Buzzy en de creative technologists van Barnyard ontwikkelden O’rango, een Facebook Messenger Bot voor telecombedrijf Orange. Een virtuele assistent stelt een aantal eenvoudige meerkeuzevragen om daarna het meest geschikte tariefplan voor te schotelen.
Het gebruik van apps en de tijd die erin gespendeerd wordt, is al een tijdje in dalende lijn. Chatten blijft daarentegen groeien en messaging-apps ontwikkelen zich gaandeweg tot de populairste smartphone-applicaties van het moment. Chatbots en de rol die ze kunnen spelen in e-commerce zijn dan ook al enkele maanden the talk of the town in de marketing- en technologiesector.
Vanuit de overtuiging dat een chatbot een toegevoegde waarde kan creëren voor de (toekomstige) klant, ontwikkelden online marketingbureau So Buzzy en de creative technologists van Barnyard samen met telecombedrijf Orange nu dus de virtuele assistent O’rango. “Mensen willen steeds minder bellen of apps installeren om in contact te komen met een bedrijf en informatie te krijgen. Chatten is daarentegen veel laagdrempeliger en efficiënter. Zo ontstond het idee voor de O’rango Messenger Bot,” zegt Kel Wouters van So Buzzy.
Geen ellenlange online formulieren invullen of een klantendienst contacteren voor informatie: de O’rango messenger bot stelt binnen Facebook Messenger 6 ondubbelzinnige meerkeuzevragen over je gebruik van telefonie, berichten, media en mobiele data. "Aan het einde van het gesprek analyseert O’rango alle verzamelde data en schotelt hij het meest geschikte tariefplan aan je voor, waarna je de kans krijgt om meer informatie te ontvangen of tot aankoop over te gaan,” aldus Wim Segers van Barnyard.
O’rango installeren en een gesprek aangaan is zeer eenvoudig via de volgende links:
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]