So Foot en Adidas lopen in de kijker tijdens Euro 2016

Veel merken maken handig gebruik van het EK voetbal om een graantje mee te pikken van de media-aandacht en zich met hun content van de concurrentie te onderscheiden. We nemen twee van die merken even onder de loep: So Foot en Adidas.
Maak het gezellig met de app van So Foot
Speciaal voor Euro 2016 ging het voetbalmagazine So Foot in zee met het agentschap Rosbeef! om de applicatie Super Football Club te lanceren. Zo missen de appgebruikers voortaan geen enkele match meer, of ze nu in België zitten of in Montreal. Dankzij de app kunnen ze immers:
- een bar vinden waar de match wordt uitgezonden
- iemand vinden waar anderen welkom zijn om de match te bekijken
- zelf een voetbalavond organiseren en vrienden of zelfs vreemden uitnodigen!
De applicatie is beschikbaar in de App Store en op Google Play, en speelt in op de samenhorigheid en gezelligheid die kenmerkend is voor de voetbalgemeenschap. Bovendien kunnen gebruikers van de app hun EK-agenda personaliseren en worden ze op de hoogte gehouden van de data, uren en zenders waarop de wedstrijden van hun favoriete teams worden uitgezonden.
Ook op Twitter houdt Super Football Club de vinger aan de pols van zijn gebruikers, die daar rechtstreeks de vraag kunnen stellen “@superfootclub #Oùvoirlematch”, met vermelding van de stad en de gewenste wedstrijd. De accountbeheerders antwoorden vervolgens met de dichtstbijzijnde plaats waar ze de match kunnen volgen.
Door op die manier handig gebruik te maken van een toonaangevend evenement in zijn sector weet het magazine So Foot op een efficiënte, eigentijdse en leuke manier eigen content aan de man te brengen bij een erg specifiek doelpubliek.
De geknipte ambassadeur voor Adidas
In de marge van Euro 2016 koos Adidas een charismatische ambassadeur voor zijn campagne First Never Follows: Paul Pogba, een van de beste spelers in de competitie en lid van het Franse nationale elftal.
Het sportmerk stemt zijn content af op deze uitzonderlijke stervoetballer, zowel op als naast het veld. Zo verscheen op het YouTube-kanaal Adidas Football een filmpje waarin de voetballer een knap staaltje balbeheersing en freestylevoetbal toont.
En hoewel de speler sinds de tweede match van Frankrijk tegen Albanië enigszins onder vuur ligt op de sociale netwerken, blijft @adidasfootball hem steunen. Zo verscheen na de wedstrijd het Twitterbericht: “3 more points. @paulpogba and the hosts: First to qualify for the next round. #FirstNeverFollows”
Bronnen: webmarketing&com Sports Marketing
---
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]