Social studio OnLane strijkt neer in Boom

OnLane

Media / News

OnLaneAfgelopen week bereikte Jordy  Janssen als eerste Belgische YouTuber de kaap van 1 miljoen abonnees op zijn kanaal MojoOnPC. Daarmee heeft YouTube in ons land een nieuwe mijlpaal bereikt. Het is meteen het signaal voor de Nederlandse social studio OnLane  om een vestiging te openen in ons land.

OnLane België biedt nu al onderdak aan een 40-tal Vlaamse  YouTube talenten. Maandelijks bereiken de Belgische kanalen meer dan 1,5 miljoen kijkers. Door een vestiging te openen in Boom wil OnLane haar Belgische  influencers beter ondersteunen en begeleiden. Op korte termijn plant het bedrijf de inrichting van een eigen studio voor de creators en een eigen kanaal op YouTube. Geert Torfs, manager van OnLane België: "Met OnLane willen wij  jonge influencers helpen om hun bereik te vergroten en hun kanaal verder te professionaliseren waardoor ze aantrekkelijker worden voor grote merken en hun inkomsten verhogen."

"We zijn erg blij met de uitbereiding naar België, jonge influencers hebben nood aan een goede één-op-één coaching waar ons team in België hen perfect mee kan ondersteunen. Daarnaast beidt het ook tal van mogelijkheden voor adverteerders  die zowel in Nederland als in België actief zijn," vult managing director van OnLane Jonatan de Boer aan.

OnLane is onderdeel van MediaLane , het televisieproductiehuis van Iris van den Ende waar ook alle televisieactiviteiten van Paul de Leeuw en Ivo Niehe zijn ondergebracht. OnLane heeft sinds 2013  in Nederland enkele succesvolle kanalen in eigen beheer  uitgebouwd zoals Ponkers en belangrijke influencers zoals Britt Scholte en Défano Holwijn aan zich weten te binden.