Sofie De Maertelaere 

Our Kids

Mijn naam is Sofie, kersvers merkstrateeg bij TBWA. Hiervoor rustte ik Belgische en Canadese ondernemingen uit met slimme branding- en marketingstrategieën. Startups met gedurfde ideeën en kmo's die relevant willen zijn in de markt van morgen. Voor het Brusselse Josworld bedacht ik een Tinder-app om topstukken in Brusselse musea van onder het stof te halen. Voor Plant a Flag bouwde ik een team van strategen uit en trok ik mee aan de kar. Zo groeiden we van zeskoppige start-up tot een agency van twintig, verspreid over Brussel en Vancouver.  

Ik spreek nog niet vloeiend Reclamish, maar zet graag mee mijn tanden in conventies. En kneed ruwe business ideeën tot een zinnig aanbod en rake marketing. Ik hou ervan hoe TBWA gevestigde jongens wendbaar maakt, in een wereld die razendsnel blijft draaien. Of hoe ze, ogenschijnlijk speels, maar volledig doordacht, steeds weer de toon zet. Met campagnes die raken, die merken humaniseren en hun community’s beroeren.  

Ik word blij als merken jouw alledaagse leven voelbaar verbeteren. En als ik niet werk, dan eet ik olijven, leer ik Hebreeuws op Duolingo – “De olifant eet kaas” en andere zinnige zinnen - en probeer ik elk land dat eindigt op Stan te bezoeken.