De dagen worden korter, de duisternis valt over de avondwedstrijden in het Lotto Park, de thuisbasis van voetbalclub RSC Anderlecht. Dat leidt de terugkeer van lichtshows en de unieke sfeer in het Lotto Park opnieuw in. En dat Park klinkt vanaf dit seizoen net iets anders.
Vorig seizoen werd gekenmerkt door een heropleving van de sfeer in het Lotto Park. Zo goed als elke wedstrijd was uitverkocht, en het stadion leefde meer dan ooit op. Die unieke sfeer en beleving van het Park werd nu vertaald naar een nieuwe sonic branding, een eigen muzikale identiteit. Een uiting van waarom het Park je elke twee weken kiekebisj geeft. Die sonic branding uit zich onder andere in een nieuwe hymne, die voor het eerst werd voorgesteld door een live orkest voor de wedstrijd tegen KV Kortrijk.
Voor de match tegen Kortrijk – de eerste avondwedstrijd in de wintertijd – bracht een muzikaal ensemble de nieuwe hymne live ten derde. Het stuk is een ode aan het Park en werd onder meer gecomponeerd met opnames van supportersgezangen. De live uitvoering is een eerste expressie van de nieuwe sound van paars-wit, gecreëerd in samenwerking met geluidsproductiehuis Sonhouse. De hymne, en andere uitingen van die hymne, zullen doorheen het seizoen op verschillende momenten binnen en buiten het stadion terugkomen als deel van een herkenbare muzikale identiteit.
Beelden (c) RSC Anderlecht
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]