Soniq Awards 2021 voor Devos Lemmens, LDV United, MIVB en Mortierbrigade

Awards / Media / News

Ella Leyers en Marie-France Vodikulwakidi verwelkomden op donderdagochtend 25 februari alle liefhebbers van geluid (en van radioreclame) tijdens de morning show Soniq – the audio celebration. in goede banen leiden. Die show - u mag ook webinar zeggen - werd georganiseerd door VIA in samenwerking met Boris Agency en Mediamixer. De rode draad van de show: de Soniq Awards 2021. 

In de categorie ‘Best Use of Radio’ waren er vijf nominaties: Aldi, Devos Lemmens, EG, Smartphoto en Torfs. In deze categorie werden drie prijzen uitgereikt (Gold en twee Bronze, dus geen Silver). In de categorie ‘Audio Innovation’ streden de volgende drie deelnemers voor de award: MIVB/STIB (Mortierbrigade), Proleague (Sonhouse & DeeWee) en Studio Sonart. Tot slot was er de categorie ‘Sonic Branding’, waar Devos Lemmens, Lidl of Engie de award in de wacht konden slepen.

De winnaars:

Best Use of Radio:

Gold: Devos Lemmens (LDV United)

Bronze: EG en Smartphoto

Audio Innovation: MIVB/STIB (Mortierbrigade)

Soniq Branding:  Devos Lemmens (LDV United)

LDV United is dus dé winnaar van deze Soniq Awards: ook de campagne voor EG werd door het Antwerpse bureau bedacht.

Soniq Talks

Afwisselend met de uitreiking van de awards waren er de Soniq Talks. Martin Vinter (Ebiquity UK) vertelde meer over ‘The Strength of Radio for Growing Brands – Re-evaluating Media’, Antoon Van der Steichel (IPSOS) gaf een overzicht van ‘De stand van digitaal radio luisteren in België’ (spoiler alert: het gaat hard, digitaal luisteren is aan het boosten, mede met dank aan de coronapandemie) en Katerina Borovska (Egta) overliep ‘How to Use Voice in Advertising – International Case Studies’. Terzijde: Martin Vinter toonde aan de hand van onderzoek (nog eens) aan dat het gepercipieerde belang en het reële belang van media grote verschillen vertoont (zo staat online video voor het campagnebereik op plaats 9 bij de bewijzen, maar op plaats 2 bij de perceptie; radio staat op een mooie plaats 3 bij de aangetoonde waarde en op een gedeelde plaats 4 bij de perceptie. In de performance ranking staat radio in het VK én in België telkens op de tweede plaats).