Sonos Beam haalt festivals naar woonkamer

Communication / News

Sonos BeamSonos lanceerde eerder deze maand de Beam en dat was enig gedruis waard. “Of je nu muziek streamt, tv en films kijkt of videogames speelt, de Sonos Beam zorgt dat het allemaal gepaard gaat met een superieure sound in de woonkamer,” belooft Sonos.
Sonos biedt draadloze homesoundsystemen aan en met de Beam gaat men alweer een stap verder. “Podcasts, radio, film en televisie: het kan allemaal via de Beam lopen," legt Cynthia van der Moolen, PR Manager Benelux van Sonos, uit. “Het is een open systeem, omdat we de gebruiker zoveel mogelijk keuzevrijheid willen geven. Daarom sluiten we ook akkoorden met muziekstreamingdiensten en spraakassistentiesystemen.” Sonos houdt overigens van samenwerking, zo kon PUB recent berichten over een deal tussen Sonos en IKEA.
Sonos heeft soundfbars als instapmodellen, maar deze Beam gaat dus een stap verder, door in te spelen op wat gebruikers thuis willen doen met geluid, op diverse momenten van de dag (podcasts, radio, games, televisie,…) én in diverse ruimtes van het huis, tot de badkamer toe. ‘Bij de Beam komt alles samen,” besluit Cynthia van der Moolen. “Wij zijn in de eerste plaats een hardwarebedrijf, maar via de juiste software willen wij een link met al die media tot stand laten brengen. Dat is ook het grote verschil met onze concurrenten.”
De lancering van Beam wil Sonos niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Voor een pers- en bloggerevent in Antwerpen stelde Jarri Van der Haegen van Disco Naïveté zijn Werchter festivalplaylist samen. Met deze playlist liet Sonos horen hoe goed de Beam muziek laat klinken en bracht het de festivalexperience naar een woonkamer (maar dan zonder de drukte).
Bovendien is er de campagne You're Better Than This, waarvan u hieronder de spot kunt bekijken.
https://youtu.be/dMen9G54CTE