SOPHIE VANDERWINKEL MANAGING DIRECTOR MEDIAPLUS

News / People

Sophie Vanderwinkel wordt vanaf 1 september de nieuwe managing director van Mediaplus, het mediabureau van de Serviceplan groep. Sophie Vanderwinkel volgt Kathleen Soontjens op, die deel van het holdingmanagement wordt in België en die voortaan de functie van chief relationship officer zal dragen, met een focus op de relaties tussen de verschillende bureaus van de groep en hun klanten, medewerkers en partners.
Sophie Vanderwinkel, 43 jaar, mama van een tweeling, heeft haar volledige carrière bij Sanoma doorgebracht, waar ze verschillende functies heeft uitgeoefend. Haar laatste functie in de schoot van de Finse groep was die van head of Inbound Sales & Advertising Care en dat heeft haar toegelaten om media, data en content te combineren, zich baserend op behaviouristische analyses. Deze combinatie is vandaag de basis van het media-aanbod dat gewenst wordt door de moderne consument. Deze laatste wil niet meer lastiggevallen worden door ongewenste reclame die niet strookt met zijn of haar verwachtingen. Ter herinnering: Kathleen Soontjens nam de leiding over Mediaplus in 2014 na de acquisitie van het mediabureau Mundo Media door de Serviceplan groep. Vandaag, samen met het data-en programmatic agency Mediascale, telt Mediaplus een twintigtal medewerkers in Brussel. Het is hiermee het kleinste maar naar eigen zeggen meest dynamische en moderne agency van alle mediabureaus in de UMA ranking. Kathleen Soontjens: “Ik ben echt trots op het werk dat elke dag wordt geleverd door de teams van Mediaplus voor onze klanten. Onze positionering, op het kruispunt van creativiteit en data, toont aan dat ons gemeenschappelijk doel 'groei' is. Ik verheug me op de komst van Sophie, wier ervaring Mediaplus zal versterken en ook op de nieuwe uitdagingen die me te wachten staan bij Serviceplan.”
Na een periode van 20 jaar bij Sanoma was het voor Sophie Vanderwinkel tijd om een andere professionele challenge te gaan zoeken, zegt ze: "Mediaplus is voor mij een verdere logische stap in mijn parcours. Hun alternatieve positionering komt perfect overeen met mijn visie over de rol die de media moeten vervullen vandaag. Integratie en innovatie moeten aan de basis liggen van elke relevantie mediastrategie voor merken en consumenten. De teams van Mediaplus zijn gevormd in het licht van deze missie en het zal dan ook een echt plezier zijn om dit agentschap die het vandaag al heel goed doet, te leiden."
Peter Vande Graveele, CEO Serviceplan Belgium, is tot slot blij om Sophie Vanderwinkel te verwelkomen bij Mediaplus: "Ze heeft het profiel dat ik al een tijdje zocht om de groei van ons mediabureau te bestendigen. Kathleen zal vanaf nu mijn rechterhand zijn en ik ben tegelijkertijd gerust gesteld, want ik weet dat ons mediabureau bij Sophie in goeie handen zal zijn."