Een held zijn. Iets waar elk kind van droomt, toch? Kinderen zonder ouders of in moeilijke gezinssituaties kunnen zoveel zelf, omdat ze nu eenmaal moeten. Ze leren noodgedwongen voor zichzelf te koken, gaan alleen naar school en trotseren de zwaarste boodschappentassen. Maar achter dat sterke masker schuilt een kwetsbaarheid. Ze willen eigenlijk geen held zijn, ze willen gewoon kind zijn. Vanuit die gedachte leggen Darwin en SOS Kinderdorpen de eerste bouwstenen van een nieuwe campagne, en zo hopelijk ook die van een veilige thuis voor 1 kind op 25 in België.
"In de eerste plaats willen we met deze campagne verandering brengen in de manier waarop de samenleving kijkt naar kinderen waar wij mee werken. Omwille van hun moeilijkheden thuis worden ze nog vaak in een hoekje geduwd, terwijl ze eigenlijk kleine helden zijn die al heel veel kunnen - vaak meer dan hun leeftijdsgenoten," aldus Michael De Leener, teamleader communicatie & advocacy bij SOS Kinderdorpen. "Deze kinderen verdienen het niet om geportretteerd te worden als slachtoffers, maar als sterke en unieke individuen die eerlijke kansen verdienen. In een soort van mini-documentaire brachten Rogier Hesp en Wenneker de haarfijne grens tussen kinderlijke trots en kwetsbaarheid prachtig in beeld," zegt Koenraad Lefever, creative director van Darwin.
Credits
Client: SOS Kinderdorpen – Michael Deleener, Tom Moons, Hilde Boeykens
Agency: darwin
Account Team: Taraneh Ataï Kachoui, Louise Steelandt
Strategy: Jef Raeman, Michelle Van de Moortele
Creative Director: Koenraad Lefever
Creation: Maxime Van Parys, Jannik Vinck
Graphic design: François Radermecker
DTP: Sarah Van Wylick
Producer: Marlies Neudt
Head of Production: Patricia Vandekerckhove
Production company: Wenneker.be
Executive Producer: Ben Wevers
Producer: Roxanne Wylleman
Director: Rogier Hesp
DOP: Kamiel Doens
Styling: Inger Pedersen
MUA: Charlotte Blommaert
Art department: De Nonkels
Animal Handler: Casting Tails
Post production: Wenneker.be - Mirjam De Vreese
Editor: Liesbeth Van Sele
Grading: Arthur Paux
Music: Jorrit Kleijnen, Jacob Meijer
Studio: Motor Music
Choir: Caloroso olv Inge Sykora
Sound: BBDO – Jeremy Vettorel
Photography & retouching: Koen Demuynck
Editing DOOH: Jasper Vanhauwaert, Anton Ceuppens
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]