Sponsoring met schwung: eventbureaus aan zet

De tijd dat sponsoring zich beperkte tot een logo op een shirt of een spandoek langs het veld ligt ver achter ons. Vandaag verwachten merken méér van hun partnerships: ze willen verhalen brengen, belevingen creëren en emoties oproepen bij een publiek dat niet langer toekijkt, maar actief betrokken wil zijn.
Cédric Deschutter, voormalig commercieel directeur van een voetbalclub, verruilde de zijlijn voor de bureaus van The Friends by Verhulst, waar hij als head of sales and hospitality zijn praktijkervaring inzet in dienst van sponsors. Ook Bart Clerckx koos voor ondernemerschap: samen met Anne-Lise Jardinet richtte hij in de Antwerpse regio Keep It Quiet op, waar hij nu managing partner is. Deze bureaus bedenken, onderhandelen, activeren en meten niet alleen campagnes – ze zorgen er vooral voor dat partnerships écht tot leven komen.
De wortels van dit verhaal gaan terug tot de jaren zestig, toen de familie Verhulst tijdens een Europese match van Anderlecht in Praag de allereerste reclamepanelen rond een veld plaatste. Vandaag telt The Friends by Verhulst 43 medewerkers en speelt het bureau een voortrekkersrol in de transformatie van sponsoring – ver voorbij louter zichtbaarheid. Keep It Quiet is dan weer een compact fullservicebureau, waar een tiental medewerkers events en merkactivatie integraal benaderen.
(...)
Lees het volledige artikel in het nieuwste magazine of op pub.be

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]





