sportsDC wil sportmarketing naar een hoger niveau tillen

Communication / Marketing / News

sportsDCOns land is een sportmarketingbureau rijker. sportsDC wil de sportbusiness naar een hoger niveau tillen door een frisse, creatieve en strategische benadering van de marketing, de communicatie en de funding van sport. Het bureau werd opgericht door het team dat in 2018 ook al WILL, het eerste sportfestival van Europa, bedacht, organiseerde en in de markt zette. Matthias Lievens, Sebastien Boi, Yves Drieghe en Bert Pieters brengen een pak ervaring en een sterk netwerk in de sport- en zakenwereld mee. Met hun verschillende achtergronden (Drieghe en Pieters zijn ook de zaakvoerders van DIFT, creative branding & ideation agency, Boi en Lievens van Clouds, creative event agency) staan ze klaar om de impact van sport in de markt te vergroten. Strategie en creativiteit zullen daarbij een essentiële rol spelen.
“Door expertise vanuit communicatie en events samen te brengen in een sport marketing agency kunnen we voor het breed spectrum van de sportwereld onmiddellijk de geïntegreerde one-stop shop zijn waar velen naar op zoek zijn. We kiezen ervoor om samen te werken met zowel atleten, organisaties, sportmerken, professionals en sportmedia, omdat we geloven dat onze klanten elkaar ook kunnen versterken,” vertelt Lievens over de visie van sportsDC.  “Bovendien zit de benadering van sportmarketing al veel te lang vast in een heel conservatief patroon. Het is dringend tijd dat we sportmarketing heruitvinden door creativiteit en strategie onvoorwaardelijk op de eerste plaats te zetten,” vult Pieters aan over de way of working van het bureau. Hij vertelt verder dat de impact van goede sportmarketing ook veel ruimer is: “Dankzij sport leven we gezonder en voelen we ons beter. We geloven dan ook dat sport een deel moet zijn van ons dagelijks leven. Door sport, sporters en sportmerken beter in de markt te zetten maken we ook iedereen gezonder.” 

WILL 2018

WILL 2018


sportsDC start alvast met een gevuld programma: eind 2019 komt de tweede editie van WILL in Kortrijk Xpo eraan, het evenement dat sporters (in 2018 onder andere Nafi Thiam en Jan Frodeno), sport professionals en coaches (denk aan Roberto Martinez) op het podium zet om ambitieuze sporters te inspireren. Een content-driven B2C event dus. Momenteel zijn ze ook volop aan de slag voor Koen Naert, Europees kampioen marathon, met een strategisch plan richting Tokio2020. Naast organisaties en atleten werkt sportsDC ook voor sports professionals, media en sportmerken.
Het bureau verzamelde klinkende namen uit de creatieve wereld rond zich, die ook allemaal een link met sport hebben. Jelle Vermeersch (oprichter Bahamontes) en Wouter Van Vaerenbergh tekenen voor de fotografie, Serge Cornelus (Beat Cycling Club) is de vaste copywriter, Jens Vanysacker (Bahamontes) staat in voor bewegend beeld en Fred Lagast gaat digitaal. Bovendien krijgt sportsDC een ondersteuning uit de teams van zowel DIFT en Clouds voor grafisch design en eventproductie.