Streamingdienst Spotify breidt de Discover Weekly-sponsoring uit naar negen extra markten in de EMEA-zone, waaronder België, Oostenrijk, Ierland, Polen, Portugal, Saoedi-Arabië, Zuid-Afrika, Zwitserland en Turkije. Spotify’s Discover Weekly-afspeellijst bestaat dit jaar vijf jaar. Discover Weekly helpt gebruikers nieuwe muziek te ontdekken op basis van hun persoonlijke voorkeuren, waarmee de interactie met het Spotify-platform aanzienlijk wordt vergroot. Sinds Spotify Discover Weekly opengesteld heeft in de gratis versie van Spotify (Spotify Free), kunnen adverteerders deze gepersonaliseerde afspeellijsten sponsoren. Na eerdere succesvolle lanceringen in Noord- en Latijns-Amerika en de uitrol in het Verenigd Koninkrijk in samenwerking met Vodafone, krijgen merken in België voor het eerst ook de mogelijkheid om de Discover Weekly-afspeellijst te sponsoren.
Uit recente cijfers blijkt dat Spotify luisteraars wereldwijd hun gepersonaliseerde Discover Weekly-afspeellijst meer dan 2,3 miljard uur gestreamd hebben tussen 15 juli 2019 en 25 juni 2020. Rak Patel, regional head of sales UK & Pan-EMEA: “Via Discover Weekly kunnen zowel wijzelf als de sponsors Spotify gebruikers laten zien dat wij hen nog beter kennen dan zijzelf. Bij Spotify willen we merken en adverteerders de unieke kans geven om in contact te treden met de consument. Adverteren op Discover Weekly is daar het perfecte voorbeeld van. Wij hebben deze optie al uitgerold in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten en hebben enorm positieve feedback gekregen van merken die erin geslaagd zijn om zo een sterk geïnteresseerd publiek te bereiken. We kijken er dan ook naar uit om dit product nu ook in andere markten in de EMEA-zone te lanceren.”