Spott uitgeroepen tot 2019 Scale-Up of the Year

Awards / Innovation / News / Research / Retail

bigsqueezeSpott is uitgeroepen tot 2019 Scale-Up of the Year tijdens de Big Squeeze (Tech Startup Day) in Brussel. De Big Squeeze Awards vieren de meest creatieve, innovatieve en ambitieuze tech startups & scale-ups van België. Spott werd door de jury voorgedragen onder vier andere finalisten, het publiek koos Spott als de grote winnaar.
Spott werd in 2015 opgericht door Jonas De Cooman en Michel De Wachter en na 18 maanden bouwen samen met de Universiteit Gent werd het eerste product in oktober 2016 uitgebracht. Spott is een martechbedrijf met een missie om het voor de hand liggende opnieuw uit te vinden. Spott is een B2B SaaS-platform dat marketeers helpt om hun consumentenreis volledig in eigen hand te nemen door hun content (video's en foto's) interactief en inzichtelijk te maken. Vandaag is Spott aanwezig in 8 landen en streeft het ernaar om zijn Europese voetafdruk in 2019 uit te breiden. Om dit ambitieuze groeiplan te realiseren, heeft Spott een H202020-subsidie van € 1,5 miljoen en een VLAIO-subsidie van € 1,2 miljoen binnengehaald. Als onderdeel van dit groeiplan heeft Spott een wereldwijde co-sell overeenkomst getekend met Microsoft met als doel om retailers wereldwijd in staat te stellen een interactieve content ervaring aan te bieden op al hun verschillende platformen (owned, earned & shared media). Dit omvat een interactieve ervaring op social media platforms zoals Facebook, Instagram en Pinterest. In januari 2019 lanceerde Spott Intentional Marketing. Intentiemarketing stelt marketeers in staat om van aandacht naar de intentie van de consument te evolueren. Dit door het toevoegen van een interactieve laag bovenop al hun inhoudelijke troeven, waarbij de consument centraal staat en de consument in staat wordt gesteld om te interageren met de inspiratie die aanwezig is in de inhoud. Door content interactief en bruikbaar te maken, kunnen adverteerders hun eigen reis naar de consument maken door het succes van die branded content te kunnen meten.