SpotX presenteert een nieuw HTML5 product feature op haar video-inventory managementplatform. Met de functionaliteit kunnen videoadvertenties afgestemd en ingekocht worden op basis van een zo hoog mogelijke zichtbaarheid. Hiermee garandeert SpotX dat voor gebruikers alle relevante video’s zoveel mogelijk in beeld komen. Dit is mogelijk door de samenwerking van SpotX met MOAT, een onafhankelijk meetplatform dat de zichtbaarheid van video’s voor zowel Flash als HTML5 meet en verifieert voor het videoaanbod dat verkocht wordt via het SpotX platform. Hierdoor kunnen bij SpotX aangesloten uitgevers hun video inventory nog beter optimaliseren en aan de hoge eisen van adverteerders en mediabureaus tegemoetkomen.
Adobe Flash was voorheen de multimedia standaard voor video, afbeeldingen, spelletjes en animaties. Nu Google en Mozilla hebben aangekondigd dat zij Flash niet meer ondersteunen op hun Chrome- en Firefox-browsers, worden de meetmogelijkheden van de zichtbaarheid van video-advertenties beperkter. "SpotX wil haar partners die zorg uit handen nemen en voorzien van aantoonbare, kwalitatieve video inventory. Een daling in viewability is een no-go voor zowel uitgevers als adverteerders. Wij bieden daarom de mogelijkheid om campagnes af te stemmen op zichtbaarheid voor zowel Flash als HTML5. Uitgevers kunnen hierdoor hun video inventory nog beter optimaliseren," aldus Elwin Gastelaars, managing director bij SpotX Benelux.
SpotX heeft samen met het meetplatform MOAT een nieuw algoritme ontwikkeld dat viewability performance kan voorspellen. Met een opgegeven minimaal zichtbaarheidspercentage en enkele identificatie-variabelen, kunnen de gemiddelde prestaties in zichtbaarheid voorspeld worden op basis van de meest recente data van MOAT. Het demand team van SpotX zet binnen een gecontroleerde omgeving, de zogenaamde curated marketplace, een inventory selectie klaar waarop programmatic kan worden ingekocht. Govaert Plesman, director Demand Facilitation bij SpotX: "Met dit nieuwe systeem bieden we niet alleen het voordeel van programmatic inkoop in een vertrouwde omgeving, maar ook de mogelijkheid om handmatig in te kopen op verschillende doelgroepen voor een mix aan videoformaten. SpotX biedt hiermee een viewability garantie zonder extra investeringen."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]