Springbok groepeert Rise + Shine en andere dochters onder één naam

Springbok, het van oorsprong Mechelse digitale agency, laat alle merken die onder haar vlag vallen verdergaan onder de naam Springbok. Het gaat hierbij om het Brusselse Rise + Shine en het Nederlandse Adeptiv, met daaronder de labels Searchresult en Yourzine. In totaal werken nu meer dan 280 mensen voor Springbok, verspreid over Mechelen, Brussel, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht en Amsterdam.
Springbok is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Eind 2020 werd Adeptiv overgenomen, zoals PUB eerder meldde, waardoor in één klap een digitale marketing-speler ontstond die qua bereik en omvang stevig in de Belgische en Nederlandse top 5 staat. Rise + Shine sloot zich in 2019 al aan bij Springbok. Tijdens het coronajaar is de klad er niet ingekomen - alle merken in de groep zien gezonde organische groei en aansprekende namen als Nissan, Honda, Krëfel, AGC Glass Europe en Neuhaus werken sinds 2021 met (merken van) Springbok.

Kim Verhaeghen - CEO Springbok
Kim Verhaeghen, die Springbok in 2014 oprichtte, heeft zichzelf als doel heeft gesteld om een bedrijf neer te zetten dat over 100 jaar nog bestaat. Springbok oriënteert zich momenteel op verdere strategische overnames - ook in België - om de digitale offering te verdiepen. Het doel van de onderneming is niet om een one-stop-shop te worden, maar om een digitale renaissance te ontketenen waarin moderne marketing tools niet worden gebruikt om zielloze omzetgroei te stuwen, maar om merken en culturen te creëren voor de lange termijn. Vanuit België en Nederland zet het bedrijf stappen om vanuit een stevige basis, specialistische kennis en met een blik op de toekomst wereldmerken te helpen bij het vertellen van hun digitale verhaal.
Springboks propositie, een data-gedreven aanpak waarin waarde wordt gecreëerd door mensen, merken en hun marketing partners aan elkaar te verbinden, slaat dus aan. De nu aangekondigde naamswijzigingen zijn een logisch gevolg van de samenwerking en integratie. "De namen veranderen overal in Springbok, maar in de kern blijven we doen wat we goed doen: met een diepe specialisatie en persoonlijke benadering onze klanten gezamenlijk bedienen," aldus Sammy Colson, mede oprichter van Rise + Shine en inmiddels co-CEO van Springbok. "We krijgen van klanten steeds meer vragen die een beter antwoord krijgen als we meer samenwerken. Daarnaast merken we dat we qua cultuur en visie op gelijke hoogte staan. Het is dus niet meer dan logisch dat we nu allemaal onder dezelfde vlag verder gaan, als één bedrijf en één partner voor onze klanten."
Jean Durand, managing partner van Rise + Shine: "Op dagelijkse basis verandert er voor ons werk niks - achter de schermen werken we tenslotte al twee jaar meer dan succesvol samen met verschillende entiteiten binnen Springbok. Deze naamsverandering is de logische volgende stap." En Jens Standaert, commercial director van Rise + Shine, vult aan: "Alle specialistische kennis en kunde die we binnen Springbok in huis hebben bieden grote voordelen voor onze klanten. Door verschillende vakgebieden aan elkaar te verbinden kunnen we de merken van onze klanten nog meer bieden."
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]