Square naar containerpark met Tom Van Dyck

Hoe vertel je onwetende of kwaadwillige doe-het-zelvers dat ze na de 'vidange' van hun auto de gebruikte smeerolie niet gewoon in de natuur mogen dumpen, maar wel naar het containerpark moeten brengen? Niet op een belerende toon, maar door ze met een ludieke knipoog een spiegel voor te houden. Zo vertolkt Tom Van Dyck (in de Franse versie: Philippe Résimont) op vraag van Square en Valorlub 'Vettige Freddy' (in de Franse versie: 'Jimmy CraCra') die er telkens weer in slaagt om zijn gebruikte smeerolie op inventieve wijze in het milieu te dumpen… In de beek, bij de buren of in het riool. Opgeruimd staat netjes, zo beweert Freddy.
De campagne bestaat uit drie 25”-spots en via een online-ondersteuning komt men terecht op een gamewebsite waar Vettige Freddy zijn weg naar het containerpark moet vinden. Daarnaast verschijnt de campagne in magazines, op Mobilad (achterzijde vrachtwagens) en op posters van het Guido-netwerk in technische scholen.
Credits:
SQUARE: Sigrid Claerhout, Frank Van de Vijver
VALORLUB: Frank Vanderpooten
PRODUCTIE: Raygun – NL: Tom Van Dyck – FR: Philippe Résimont
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]